söndag 11 september 2011

Hopplöst

Jag borde verkligen sova nu. Men så visar de 102 minuter som förändrade världen, på TV4 Fakta. Och nu sitter jag här. Och kan knappt andas. Det är klipp från en mängd människors inspelade direktskildringar. Fritt från berättarröster. Bara en digitalklocka som visar hur snabbt allt sker. Och alla människor som hoppar. Det är så förskräckligt.
Det som sen sker, efteråt, de politiska beslut som tas är så sorgliga. Våld löser inte våld. Tio år senare pågår fortfarande krig jakten på terrorister. Inte mycket tyder på att de krigen kommer att vinnas. Av någon.

7 kommentarer:

Snäckskalsdalen. sa...

Det är tufft där ute, det är det. Jag har sommarhöstångest idag, det brukar inte jag ha alls, men idag har det varit kuuuusligt ute.
Nattkram

Tjillevipp morsan sa...

mmm..lika fantastiska som männsikor kan vara väljer vissa att bete sig som..bedrövligt sorgliga individer med mindre förstånd.
Och vi andra låter dom hållas..
Tragiskt.

Krya på dig fina du och kram!

Singelmamman sa...

SnäckskalsAgneta: Vi får hoppas att ångesten försvinner. Kram

Tjillevipp: Tack. Ja det är sorgligt. Kram tillbaka!

Fru Gårman sa...

Tittade också. Ordlös. Liksom.

Singelmamman sa...

Fru Gårman: Det var en väldigt bra dokumentär.

Maj Korner sa...

Jag fastnade framför DNs utlagda ljudupptagningar häromkvällen.

Singelmamman sa...

Maj: Det är helt fascinerande och hemskt att höra.