onsdag 7 september 2011

Jag undrar vem?

Jag bor i en bostadsrätt. Det innebär att jag äger en andel i fastigheten. Jag äger inte, som en del felaktigt tror, lägenheten. Utan rätten att utnyttja den, men i dagligt tal säger vi äger och vi köper och säljer "våra lägenheter" som om vi ägde dem. Hur som helst. I en bostadsrättsförening, även förkortat brf, finns en styrelse och en gång om året har föreningen stämma. Till den stämman kan man själv göra sin stämma hörd genom att motionera. Jag har nog aldrig motionerat på en stämma, däremot motionerar jag ju gärna på morgnarna. Hm, jag känner att jag drar iväg här lite i tanke och ord.

Till saken. Jo jag undrar, om du nu har rätt att önska/föreslå förbättringar för dig själv och för dina grannar, hur kan du då skriva en motion om att införa ett "bibliotek" i tvättstugan? Vem stannar så länge i tvättstugan att de hinner välja en bok än mindre läsa en i tvättstugan?

9 kommentarer:

Gafflan sa...

Allvarligt talat...bibliotek i tvättstugan?! Jag har samma undran om VEM som stannar så länge där?
Champagnebar hade varit mycket bättre att motionera om! Va!? Tänk så trevligt :D
Kram

Tjillevipp morsan sa...

Haha- det där är ju humor! Bibliotek - ja jösses den som klurade ut det har verkligen tänkt till.. Gafflans ide´om champagnebar däremot- fiiinfint förslag.

Anonym sa...

Någon som inte lämnar tvättstugan under tvättiden av rädsla för stöldrisk?
Personen kanske vill ha en skön fåtölj med tillhörande fotpall där oxå =)
//Helene

nillas liv på pinnen sa...

Jag kan tänka mig bibliotek lite överallt, faktiskt. Har en hel del böcker i min egen tvättstuga he he.

Fru Gårman sa...

Varför tar man inte med sig sin egen bok bara då om man nu vill sitta där och vänta på maskin? Hos oss kan man låsa och ta med sig nyckel så om nån stulit nåt så är det styrelsen för jag antar att de har extranycklar... :)

Singelmamman sa...

Gafflan: Champagnebar!? Ja men se det låter som en annan femma. Kram

Tjillevipp morsan: Gafflan är klok hon. Mycket klok.

Anonyma Helene: Ja det vore väl värt något, sjunka ner i fåtöljen och vänta på att tvätten blir klar.

Nilla: Jag kan nog också tänka mig fler bibliotek, och/eller ett bytesrum, när jag har läst så lämnar jag kvar en bok, tar någon ny. Men i tvättstugan?

Fru Gårman: Ja, vill man sitta kvar så skulle jag också ta med egen bok.

Tankar vid midnatt sa...

Finns inte risken att böckerna blir lite fuktiga...
Det finns snygga boktapeter om det är så att man bara vill ändra atmosfären lite...
Men sen är det kanske lite spännande med nytänkande utanför våra ordinarie fyrkantiga hjärnor...

Shamrock sa...

En jättebra idé. Man behöver väl inte sitta i tvättstugan och läsa böckerna det räcker väl med att låna och lämna tillbaka dem där

Singelmamman sa...

Tankar: Ja, visst är det bra med utmaning och nytänkande. Men jag ogillar tvättstugan så mycket att jag tycker det är fel plats. :-)

Shamrock: Klart man inte måste, men i mitt hus används tvättstugan av så få att det inte är någon naturlig mötesplats.