onsdag 14 september 2011

Singelmamman är inte lättrörd men Drottningen fick mig att gråta

Blommalands drottning M har gett mig en Award. Jag länkar till hennes motivation här och konstaterar att jag är mer lättrörd än jag vill låtsas om. Nu ska jag alltså svara på fem frågor och skicka vidare. Det är inte lätt, något av det. Men jag försöker.
1. Varför började du blogga?
Jag bara började. Så är det med mycket i mitt liv, jag är en startare, har mer svårt med slutförandet. Så mitt bloggande lär ju aldrig ta slut, tyvärr. Däremot har jag uppenbarligen lyckats ta bort hela 2008, vilket inte var så mycket om jag minns det rätt, men ändå. Det är ju lite jag i ett bloggskal också.
2. Vilka bloggar följer du?
Alla jag har i min högerspalt, plus en del som jag är följare till och läser dagligen via följa-blogg. Och en och annan som jag har som favvomärke. Ibland hinner jag inte med att läsa och det är jobbigt tycker jag.
3. Vilka favoritfärger har du?
Alla färger som gör mig rättvis! Det vill säga de färger som inte gör mig blek, rynkig, gammal och mänsklig. 

4. Vilka favoritfilmer har du?
1900 del 1 och 2, La vie en rose, Amelie från Montmartre, Fula, skitiga och elaka. Plus de flesta finska filmer jag sett de senaste åren på bio Zita. (Ber om ursäkt att jag inte kan nämna en enda titel, men min finska är väldigt ringrostig)
5. Vilket land drömmer du om att besöka?
Alla. Albanien och Kazakstan vore intressant. Australien, Nya Zeeland (Hej Kicki!), New York (jag vet att det inte är ett land men det känns så) Irland, och Finland önskar jag att jag hade råd och tid att resa till mer. 
6. Mina fem favoriter - de som får awarden (och som i sin tur skall välja ut ytterligare fem var)
Fy bubblan så svårt! Men jag tar några som fler borde läsa. 
Fräsigt är två fantastiskt snygga, generösa och roliga kvinnor. Två kvinnor som är som sammet i livets filttoffelhasande. 
Anki med två olika namn på bloggen. Hon tänker inte på att jag är blond och har svårt för sånt. Men "En alternativ värmekälla" funkar. Värmande kvinna helt enkelt!
Gafflan för att hon alltid kan sätta ord på precis det jag själv känner och tänker och för att hon alltid ser världen ur ett bättre läge än många andra. Och så är hon snäll, snygg och rolig.
The Queen of Fucking Everything! Men hallå! Smaka på namnet! The Queen of Fucking Everything! Och hon är det, jag lovar! Inte många meter över havet, men vilken urkraft!
Sen hade jag gärna gjort reklam för en blogg ända bort i Nya Zeeland. Men nu är den inte i gång, så jag tar Katastrofala omslag jag skrattar så jag gråter. Det går inte att förklara, sidan måste läsas!

4 kommentarer:

Fru Gårman sa...

Ja den där Nya Zeekändska saken saknar jag!! Massor!

Ellen sa...

Men åh! Åååååååååååh! En award. Jag är ödmjukt och på riktigt rörd. Tack ljuvliga kvinna! Den ska vi förvalta väl!

Anna sa...

Säger som farbror Ellen - Åååååååååh! Och right back at ya å det å så... Idag ska jag gå omkring och känna mig som sammet hela dagen....

Singelmamman sa...

Fru Gårman: Jag med.

Fräsiga Ellen: :-) Klart ni förvaltar den väl!

Fräsiga Anna: Gör det! SammetsAnna!