onsdag 5 januari 2011

Tillsammans i vardagsrummet och myser

Inte utan våra laptoppar förstås och med tvn på. Men myser, det gör vi. Ikväll gjorde jag saffransrisotto med kyckling och broccoli. Så himla gott. Inspirationen fick jag på nyårsafton när jag och tonårsdottern fick saffransrisotto till den grillade scampin och pilgrimsmusslorna. Imorgon ska jag ha fest. Och idag hämtade jag ett paket, och självklart är jag nyfiken och för att tortera min nyfikenhet extra så fick dottern tjuvkika så hon vet, men inte jag. Också ett sätt att handskas med nyfikenheten.

13 kommentarer:

Rut-Knut-Tjut sa...

Skulle jag aldrig göra, ingen i min närhet skulle nog kika heller för jag skulle tortera ur de vad det är ;)

Lät gott det ni åt.

Kram

Knasterfaster sa...

Här hos oss är det omysigt. Sambon är sur för att jag skrev på min blogg att jag inte vill med till Sälen... Nu är han ute och skottar snö.
Vilken tur att paketet hann fram. Jag la på det sent igår eftermiddag. :)

Monica sa...

Fyller du år imorgon kanske? ;)
...eftersom du inte rev upp paketen alltså... ;D
Eller är det bara jag som fortfarande är så barnslig? ;)

Ha't så trevligt imorgon!
Kram

kattiiiiss sa...

Spännande med en paket!
Undrar vad som finns i den ;-)

Sus sa...

Ja hon fyller år i morgon!
Och jag får vara där. *lyllos mig*

Fru Venus sa...

Å ja ha pakätet me mej! :-))

Singelmamman sa...

Rut-Knut: Men jag gillar känslan av att vara nyfiken så jag nästan sprängs. Jag har klämt och kännt, men vet fortfarande inte.

Knasterfaster: Berätta att lagen inte längre finns, den om att umgås med släkt och familj. Och jag är sååå nyfiken. Nästa år hoppas jag att du är här.

Monica: Helt rätt, fyller år imorgon. Och jag skulle aldrig öppna i förtid.

Kaatzi: Eller hur!

Sus: Nä, lyllos mig som får ha dig här!

Fru Venus: Nä! Vad har jag sagt om det.. *skakar på huvudet* Glad att du kommer och det är bra så.

Malla sa...

men ooo, grattis i förskott! :D

Gafflan sa...

Paket som är så spännande, jag fattar att det liksom bränner i fingrarna att få kolla vad det är :D
Måste också säga att januari är den bästa månaden att fylla år i. Absolut bäst :D
Kram

Singelmamman sa...

Malla: Tackar! Så hemskt mycket.

Gafflan: Eller hur! Kram

Sus sa...

Hurra! Jag får träffa Fru Venus i morgon!!

Suzan sa...

blir vakren jobb eller träning för mig men ser ut som en solbränd jävla anka med räksallad i fejset så kan inte komma:( hoppas ni får trevligt, jag ska tänka på er!

Finnpajsaren sa...

Din fest lär ju inte gå av för hackor med så många godingar närvarande. Grattis!!