söndag 2 januari 2011

Jaha och nu återstår bara för mig att säga tack och godnatt!

Familjen Ågren har hängt hos mig nästan hela dagen. De har kommit och gått som de velat, inget jag gjort har blidkat dem. Inte förrän jag tvingade med yngsta tonåringen på en promenad och bar bort återvinningsgrejjer, igen, lämnade dem vid Sus, och passade på att få lite ljus av henne. Inte förrän då lämnade de mig. Ågren alltså. Och sen har kvällen varit lugn. Nu ska jag hänga mig tvätten, men tyvärr lär jag inte vika den, ikväll heller. Jösses, det kommer snart att ta en ände med förskräckelse. Men det är det ju mycket som gör så jag får väl bara gilla läget. Imorgon ska jag absolut gilla att gå och träna och att gå och jobba.

6 kommentarer:

Sus sa...

Jag är dock glad över att du inte lämnade återvinningsgrejsen inne hos oss. Eller gömde du dem i hallen?

Singelmamman sa...

Sus: Nä, det är ju så himla fiffigt att ni har det på vägen till er! :-)

Knasterfaster sa...

Jag tror du måste klippa ned granen i små små bitar och lägga den i komposten. När jag var barn fick man slänga ut granen från balkongen. Sedan kom "portis" och tog hand om den.

Tant Grön sa...

Den där jävla familjen Ågren. Av någon anledning är de lite rädda för aktivitet och ens goda vänner, då brukar de dunsta. Hoppas de stannar borta nu. Ingen idé att vika tvätten, den är snart använd och lortig igen..

Realisten sa...

Får jag komma och vara med på granbålet? Jag kan vila tvätten också. Eller hänga mig.

Singelmamman sa...

Knasterfaster: Kompostarna lyser här verkligen med sin frånvaro.

Tant Grön: Jag vet, men de har inte hängt hos mig så mycket förr. Och den ovikta tvätten kommer säkert förbli ovikt.

Realisten: Du är välkommen på allt.