söndag 16 januari 2011

På sjätte dagen

Vi satte rekord i morse. På en timme hade vi ätit frukost, borstat tänderna, fått på oss badkläderna-fixat badväskan och hunnit ner till den ganska öde stranden. Inga hajar ännu. Lite vattengympa hann jag med innan yngsta släpade mig upp ur vattnet, tjatandes något om pinsam och sluta. Helt ok jag blev trött av att vifta med armarna i alla fall. Nu ska mina tonåringar å andra sidan skämma ut mig och sig. De har bestämt att vi och hotellets pensinonärer ska vara med på Bingo. Herregud, inget av det jag gör vill jag påstå, är mer pinsamt än detta.
Det är ju himla tur att vi bor på all inclusive, jag går och hämtar vin med väldig regelbundenhet. Vad gör du ikväll? Och vad är det för dag idag?

12 kommentarer:

Knasterfaster sa...

Vi har byggt snögubbar idag. Idag är det söndag. Over and out.

Sus sa...

All snö är kvar. Dessutom nu med tyngd och djupa vattenpölar. Och is. Överallt.

Agneta sa...

Här regnar det och töar och blåser ner isflak från taket... Jag har varit på Ikea och blivit irriterad. Nu ska jag åka ner och köpa busskort för det har jag naturligtvis glömt och i morgon ska jag jobba.
Stackars dig som är ledig....

Singelmamman sa...

Knasterfaster: Såg dina fina snögubbar på fejan! Over and out.

Sus: Shit! Jag kommer nog inte hem.

Stort o smått: Skönt att åka och jobba. Inte!

Shamrock sa...

Ha ha. Jag håller med dig bingo är mycket värre än vattengympa på skämsmätaren

Realisten sa...

Du får inte spela bingo! Jag skäms å dina vägnar.

Maj Korner sa...

Men vad har du för ungar? Bingo? Tror de att de ska vinna ett kvarts kilo kaffe i sidovinst eller?

Ett stenkast från Fyndet sa...

Låter som en alldeles förträfflig tillvaror - inte ett dugg avis!

Själv har jag satt mig på ett tåg till Lund, och där är det regnigt och snöfritt. Till skillnad från hemma, där det var regnigt och glashalt.

Men snart ska jag oxå till solen!!

Singel i storstan sa...

Det är söndagkväll och klockan ringer om 8 timmar. Skitkul!

Fru Venus sa...

Om fjorton minuter är det måndag här hos oss. Skit. Fördelen är att du snart kommer hem. Idag har jag mätt mina pattar. Nattikram!

Anonym sa...

Fan. Vill tillbaka. Menar du att det är ok att snorkla nu?

Anonym sa...

Å blev det någon omelett? :-)