måndag 31 januari 2011

Jasså det är en sån här kväll!

Köpte ett knippe, 10-pack, tulpaner på lokala affären. Bara för att upptäcka att det bara var 9 tulpaner i paketet. Så KG Hanssons, vad är din förklaring till det? Men snuviga och febriga yngsta tonåringen tycker att de är fina i alla fall. Vi får väl se säger jag, hur de står sig om ett par dagar.

Försökte ro hem lite rea-plagg via nätet också. Typ tänkte mig nya jeans och en klänning. Jo just det ja, det finns väl en förklaring till att det är rea. Bara väldigt mycket mindre eller väldigt mycket större kläder än den storlek jag brukar ha, fanns kvar.

7 kommentarer:

Shamrock sa...

Rea kan man bara köpa om man är extremt stor och tjock eller liten och smal. Annars får man vackert handla till normalpris

Rut-Knut-Tjut sa...

Mä, luras på en tulpan sådär. Skandal!!

Jag vill hitta snygga, sköna, vattentäta, piffiga, coola skor på rea. Varför gör jag inte det?

Malla sa...

rea är svåra saker. spontanfynd- det är grejer! :)
du får en cyber-tulpan av mig!

Singelmamman sa...

Shamrock: Jag får väl anse mig normaltjock nu då.

Rut-Knut: Jag med, men jag tror att vår önskan med ord som piffiga och coola ihop med sköna och vattentäta på ngt sätt gör det svårare.

Malla: Jag ska spontanfynda någon dag, när som helst. Tusen tack för fina cyber-tulpanen! Precis mina färger. Kram

Realisten sa...

Jag skulle aldrig ha märkt att det bara var nio.
Hur mycket tvätt har du vikt, förresten?

Singelmamman sa...

Realisten: Nä, inte jag heller, om inte skarpsinnig tonårsdotter sagt det. Svarta strumpor, vita strumpor, trosor, kallingar (inte så många såna) fler strumpor och en handduk! Puh, jag är slut.

Realisten sa...

Vet du en sak? Jag har också vikt tvätt i kväll. Det är så fruktansvärt jobbigt. Jag förstår inte att jag inte gjorde ett blogginlägg om det.