onsdag 20 oktober 2010

Syndabock

Lite blodtrycksmedicin och en knäckemacka, soffan och slötitta på tv. Håller på att få tuppjuck på Arga Snickaren. Inte på själva snickaren, men på mannen i familjen han är hos. Den mannen har i lagt all sin oförmåga i byggandet på sin fru/sambo som spelat bort nästan en halv miljon kr. Han har tagit hennes spelande som ursäkt för att inte göra något! Jag är imponerad över Arga snickaren hur han tar fram och visar upp familjens verkliga problem. Attans bra. Undrar om han har lust att komma hit och fixa en liten toa, lite lampor, lite småfix, en hall och ett kök? Fast jag har ju inte börjat någonstans, och platsar väl inte in i det där programmet. Det är väldigt synd.

Vi fick inte snö eller regn så jag och Sus kom iväg på vår kvällspromenad, 6 km i närhooden. Vore all träning så kul så skulle jag nog behöva gå på avvänjning! Tack och kram Sus!

10 kommentarer:

Chrissan sa...

Promenader i gott sällskap är bra för både det fysiska och det psykiska.:)

Anonym sa...

Jamen det är vi ju, väldigt avundsjuka alltså!

Anonym sa...

Jamen det är vi ju, väldigt avundsjuka alltså!

Singelmamman sa...

Chrissan: Om!

Kaiza62: Det borde du vara!

Kaiza62: Jag sa, det bord du vara.

Fru Venus sa...

Åh... Singelmamman och Sus... :-)
(behöver dig på D) Nattikram

Singelmamman sa...

Fru Venus: Ok! Rusar. Kram

Pinglan sa...

Gillar det programmet. Dock är han jäkligt mycket en psykolog för dem!! Men det är roligt när han blir arg!

Gafflan sa...

Själv promenerar jag mellan soffan och skafferiet just nu. Sötsuget är enormt.
Jag ÄR avis.
Skönt att ni slapp ruskväder på promenixen.

Elina sa...

Mysigt med kvällspromenad=) En himla tur att det inte blev någon snö, fasar för första snökaoset, speciellt här ute på vägarna hos mig i skogen;)

The Queen of fucking Everything sa...

Jag skulle vilja få hem ARga SNickaren till mig, men inte nödvändigtvis för snickrande? Kan han inte komma och peka med hela handen vad gäller hushållssysslor och annat med?