fredag 8 oktober 2010

Men herregud de är snart här!

Jag fick just ett mess från Knasterfaster att hon sitter på bussen. Med en rolig bok och avvinkad av sin gamla kemilärare, undrar om läraren önskar att Knasterfaster aldrig mer kommer tillbaka eller om vinkningen beytder kom snart tillbaka? Jag ska möta henne om nästan exakt precis om två timmar. Om vi inte hittar varandra har hon lovat att fälla upp sitt prickiga paraply, jag har en prickig regnkappa.

Lite senare ikväll kommer Osloskånskan farandes från just Oslo. Undrar var hon befinner sig just nu? Det känns som om jag kan se fram emot en intressant kväll. Jag lovar ingenting, men kanske det kommer en liten rapport.

Nu du Fru Venus, nu är vi snart hos dig!

14 kommentarer:

Fru Venus sa...

Knaster är mörk, söt och har glada ögon :-) Jag håller på och förbereder....nä, det kan jag ju inte tala om!! Krama om dom från mig!

Singelmamman sa...

Fru Venus: Jag har fått en bild som jag klistrat fast på ett papper så jag hoppas jag ser henne innan hon fäller upp paraplyet. Jag ska krama. Vad då inte tala om?

Kemiläraren sa...

Herregud, det är klart vi ska ha en rapport!

Singelmamman sa...

Kemiläraren: Självklart blir det rapport, hur skulle det se ut utan? Inte bara en utan fler rapporter, pluralis. Hoppas jag. Jo rapporter är pluralis, det vet jag men... äsch strunt i det.

Singelmamman sa...

Kära kemiläraren: Jag tror nog att du kan länka rätt på ditt namn, egentligen... Eller hur?

Kemiläraren sa...

Jag vet inte hur man gör...=O

Singelmamman sa...

Kemiläraren: :-D Nänä. Stackars dig.

nillas liv på pinnen sa...

Skulle det inte komma uppdateringar här?

Fru Venus sa...

Har dom kommit fram!! *orolig* Tänk om nån tror att Knasterfaster är nya Mary Poppins och har rövat bort henne?

Gafflan sa...

NU måste dom väl ha kommit????
Krama dom från mig :D

Malla sa...

Ojojojojoj vd ni ska ha det bra i helgen!! :D
Njut ordentligt och jag vill höra jättemycket om det sen!
kram

Sus sa...

Ha så kul och hälsa dem jag "känner"!!!

Realisten sa...

När du träffade mig behövde jag varken visa mage eller paraply.

Singelmamman sa...

Nilla: Ja visst skulle det gör det!

Fru Venus: Hon är trygg med mig!

Gafflan: Det gör jag, absolut. Och du får en kram från oss!

Sus: Jag hälsar till alla.

Realisten: Dig kände jag ju innan! (åtminstone känns det så)