lördag 23 oktober 2010

IKEA-land fem kulturtanter på vift

Är man i gränslandet Småland/Skåne är IKEAmuseet i Älmhult ett måste! Trevlig personal och hela sortimentet från 40-talet. Nu är det lunch med vin på IKEAs varuhus. Dagen till ära har de Familyerbjudande med både förrätt och huvudrätt. Mina tantkompisar äter efterrätt också. Men inte jag. Fast det beror helt och hållet på att jag inte orkar. Nu ska vi dra vidare och handla middag. Och det blir nog något lätt, typ godis, vi är lite väl mätta för att komma på något annat.


Det enda vi Stockholmare är lite missnöjda med är vädret, men som en smålänning sa här; regn och rusk är ju typiskt för oss. Och det är klart att vi är glada att vi får se hur det är i landskapet.

7 kommentarer:

Knasterfaster sa...

Skönt att ni ger livstecken ifrån er.

The Queen of fucking Everything sa...

Är det det som kallas "att ta seden dit man kommer"?=)

Fru Venus sa...

Det skulle jag vilja se, ett IKEA med möbler från starten :-) vafför åt du inte efterrätt först?? ;-)

Shamrock sa...

Säger som Fru Venus. Jag skulle tagit förrätt och efterrätt men skippat huvudrätten

Elina sa...

Efterrätt får alltid plats hos mig;) Fast jag skulle också vilja kunna säga att jag inte orkar, men det kommer nog aldrig att hända!:)

Agneta sa...

Vad kul att gå på Ikea-museum, det ska jag göra någon gång också!
Hoppas du gillade Småland trots vädret. (Bara skog skog skog och så några ängar och sjöar och så vårt torp!)

Singelmamman sa...

Knasterfaster: Hej hej.

The Queen: Ja, vi har verkligen känt oss tvungna att dricka vin.

Fru Venus: Orutinerat av mig, verkligen.

Shamrock: Men då hade jag varit hungrig.

Elina: Ingen är mer förvånad än jag, att jag inte orkade.

stort o smått: Ja åk till museet, väl värt ett besök. Och jo Småland är fint, trots all skog.