lördag 16 oktober 2010

Att komma sent

Nästa bloggträff ska jag också vara med från början. Jag hann ju knappt prata med någon! Och jag har fortfarande nollkoll på alla som var där. Tack söta Elina för att du körde oss tanter hem... ehum visst nä det är bara jag som är tant i det gänget. Ting, Sus och jag. Nu ska jag gå och sjunga för tonåringarna. Det räckte inte med att  bara säga god morgon. Här krävs tuffa tag.

Det är en strålande dag i huvudstaden! Och vi ska bland annat gå på Östasiatiska museet och se terrakottautställningen. Nä, nu sjunger jag upp mig!

14 kommentarer:

Realisten sa...

Förlåt om jag ställer mig på tonåringarnas sida nu, men om någon sjöng för mig på morgonen så skulle jag nästan slå ihjäl den människan. Men bara nästan.
Nu kom jag på ett blogginlägg...

Realisten sa...

Ja, det är morgon klockan elva, vill jag tillägga.

Singelmamman sa...

Realisten: Jag skulle också göra det, slå ihjäl den människan alltså.

Realisten: God morgon, håller med, det är morgon kl 11. (det sista där ser nästan ut som en boktitel)

nillas liv på pinnen sa...

Vilken låt blev det?
Igårkväll sjöng jag (med i)Toto's Rosanna i TV-soffan, det var vackert.
Tyckte inte min nittonåring men i den åldern förstår de sig inte på riktig musik.

Fru Venus sa...

Håller med Nilla, TOTO var grejer det! Klockan elva är klockan 12 här och då är det inte morgon mera. Basta. Nej vi ska inte basta, men du fattar!? Hälsa tonåringarna!

Vicki sa...

Har du varit på bloggträff med några som bor i närheten av dig eller det har varit från hela Sverige?

Hur gamla är dina barn?

Vicki

Malde sa...

Tack för igår!
Nu hoppas jag att Tonåringarna har vaknat
;-)

Elina sa...

Det va så lite så med skjutsen hem! Tusen tack själv för en supertrevlig kväll, jätte god tacos och underbar efterrätt=) Kram!

Maj Korner sa...

Jag tänkte också se den utställningen men är rädd för att det är så mycket folk att jag vänder i dörrn. Var det det?

Malla sa...

Jag vill också veta vad du sjöng upp med för sång?
har haft fint väder vi med, men kallt, så jag höll mig inne :)

Sus sa...

Ja-a, komma så där sent och inte hinna prata något. Men å andra sidan hinner vi ju det under kommande veckas prommis ;-)

Singelmamman sa...

Nilla: Tonåringar idag förstår sig sällan på riktigt bra musik. Å andra sidan, jag sjöng någon schlager tror jag: "God morgon, är ni riktigt vakna än..." Väldigt käck låt.

Fru Venus: Men jag gillar att basta. 12 är det inte morgon, men 11 är det.

Vicki: Jag har varit på bloggträffar här i Sthlm och på Åland och vi som setts har kommit från hela Sverige och Oslo. Mina barn är tonåringar.

Malde: Nu är de vakna! Och jag går och lägger mig. :-)

Elina: Idag tog pajen slut. Det är synd. Kram!

Maj: Jag köpte biljetter i förväg, och sen fick vi köa i ca tio minuter innan vi kom in. Och väl inne var det lagom mycket folk. Vi hade bokat in oss till kl 14, och ställde oss i kö ca 13.35 och var inne tio minuter senare. Väl värt kötid och pengar.

Malla: Se svar till Nilla. Och här var det kallt också, jag pälsade på mig men frös ändå.

Sus: Abselut! Ska genast kolla kalendern och lämna förslag på tider.

Maj Korner sa...

Ah, smart system! Då ska jag pallra mig iväg dit. Vilken dag som helst.

Anonym sa...

Maj: Berätta vad du tyckte sen.
//Singelmamman