måndag 4 oktober 2010

Nä men oops!

Möte med rektorn, ja i föräldraforumet alltså, och sen hem. Men kära tonåringar, vad är detta? Har ni inte ätit upp den sista scones från igår? Nä men då måste jag ju göra en insats. Och nä men hoppsan, ett glas vinslatt kvar, eftersom jag inte druckit något den senaste veckan. Ja men a girl has to do what a girl has to do. Jag dricker väl det då. Om det tjatas. Så, lax på scones och ett glas rött, ja sämre kan det ju vara. Den här veckan har jag kickat igång bra, om du frågar mig. Nu är det bara eldprovet kvar. I säng  före 23. Någon däremot?

8 kommentarer:

Realisten sa...

Nej, det tror jag inte heller. Naturligtvis.

Singelmamman sa...

Realisten: Nä, men så är du särdeles klok också.

nillas liv på pinnen sa...

Du har inte gått och lagt dig, erkänn!

Singelmamman sa...

Nilla: Inte en chans. Har inte rest mig från soffan ännu.

mary-ann sa...

fortfarande vaken? :))

Singelmamman sa...

Mary-ann: Skiter björnen i skogen?

Anonym sa...

Björnen skiter alltid i skogen. Den lever ju i skogen ;-) Och sover i skogen. Det gör inte vi människor, normalt sett. Om vi inte campar och det gör vi inte i oktober, normalt sett;-)

Singelmamman sa...

Anonym: Och sover gör vissa väldigt sent om de ens går och lägger sig.