söndag 17 oktober 2010

Fiskfjäll på golvet och fel te

Det blänker på mitt köksgolv och jag undrar varifrån fiskfjället kommer. Men det visar sig vara en halv pärla. Det förstår jag bättre. Mitt gröna te är slut och jag kan tyvärr bara skylla avsaknaden av te på mig själv. Sånt är trist. Tar lite av det svarta te jag har hemma, som äldsta tonåringen säger "mitt te". Trots att jag knappt sett en tekopp i äldstas hand. Äldsta är för övrigt uppe nu, och har deklarerat att jag och yngsta får åka på chokladmässa själva. Jag förstår att det har varit mycket i veckan. Det kan lätt bli så här hos oss (mig). Jag tror att det är ett lugnare tempo hos pappan. Trots att det finns en treåring i det huset. Kanske vi alla tre skulle lägga oss i soffan och ordna en chokladmässa hemma istället? Men det är nog inte den typen av lugn och ro som äldsta vill ha. Jag ska nog ändå kolla.

7 kommentarer:

Ting sa...

Unna dig en planlös dag tycker jag!

Singelmamman sa...

Ting: Jag börjar tro att det är rätt jag med.

Shamrock sa...

jag vill gärna gå på chokladmässan. Men jag orkar inte trängas med alla andra som är där så jag skippar det

Kia sa...

Har hört att det är galet mycket folk på mässan. (Tror man lyckas få mer choklad hemma)

Anonym sa...

Film till kille eller tjej!
Jag ska också gå på mässan.
I mon fantasi:-)

Knasterfaster sa...

Åhhh så sugen jag blev på choklad nu. Jag undrar om sönerna går och handlar choklad till mig om jag säger att vi ska ha chokladmässa här hemma. Hoppas hoppas!

Singelmamman sa...

Shamrock: Det var inte alls mycket folk, och innan stängning blev det chokladrea!

Kia: Jag har ätit så mycket choklad så jag mår lite lätt illa!

Fighter: Det är värt ett besök, IRL.

Knasterfaster: Men det måste de väl ändå göra?