fredag 31 juli 2009

Sommar

Engelsk deckare med härliga överklassgräl. Tror verkligen att de som gör engelska serier är urtrötta på överklassen. Det är så fantastiska personporträtt.

För alla er som undrar, det har kommit en liten kort skur över huset i dag. Och nu regnar det men i morgon är det borta, är jag övertygad om. Jag säger som Maj Korner, det verkar lag på att man ska tycka till, och då illa, om vädret*. Själv har jag haft en strålande sommar, vad jag kan minnas så här långt. Kanske en aning för lite champagne. Men herregud, sommaren är ju långt i från slut ännu.

Fast jag är, slut alltså, jag gick ju upp redan 8 i morse, en telefonförsäljare väckte mig, men jag sa att jag redan har en telefon så jag vill inte ha fler. Slafen si gut, meine freunde. Over and out.

*Läs även Nillas kloka kommentar till väderinlägget.

Inga kommentarer: