söndag 5 juli 2009

Möbelvaruhus

Det stora, svenska varuhuset med gör-det-själv möbler blev eftermiddagens mål. Väl hemkommen har jag ett nytt (och redan i-hopskruvat) balkongbord, två tavellister och en bokhylla i fel höjd. Så det blir så småningom ett nytt besök där. Helt ok, jag gillar att gå där ibland.

Nu har jag just ätit förrätten, lax med pepparrotsvisp på en rostad brödskiva. Håller på att baka potatisen i ugnen, ska fylla den med skagenröra och kräftstjärtar. Till det ett gott vin.

Efterrätten blir chokladtryffel, jordgubbar och champagne. Bara för att det är så gott.

4 kommentarer:

pillan sa...

ja det lät verkligen gott

Singelmamman sa...

Pillan: Ja lyxigt och gott. Och balkongen är varm och inbjudande!

Anonym sa...

Så spännande, du kanske var på samma Ikea som jag vilket förgyller mitt besök där. Fast jag var inte där på eftermiddagen, synd. Jag var i det runda huset.

nillas liv på pinnen sa...

Va???
Jag skrev en kommentar här för ett tag sen. Om att jag skulle komma hem till dig och äta din mat, typ. Har du raderat den?