onsdag 29 juli 2009

Flygfän

Syster med familj ska till Fjärlishuset i Hagaparken. Jag avböjde, jag klarar helt enkelt inte av saker som fladdrar runt mitt ansikte, eller när det är fuktigt och en massa blommor.
Jag ska avslöja, jag är lite rädd även för blommor. Ja inte så att jag tror att de ska bita mig eller något annat liknande. Nä, bara att jag tycker det är hemskt när de dör, och så fort jag köpt en ny blomma känner jag hur den kräver att jag ska ta hand om den.

Men jag är såååå himla värdelös på det. Även om mina balkongblommor fortfarande visar tecken på att må riktigt bra. Skulle helst vilja ha suckelenter i hela lägenheten. Men det skulle nog se lite konstigt ut, eller?

Bilden är lånad från Styleroom.

4 kommentarer:

trollpackan sa...

Tja...gillar men sten och öken så är det nog helt ok med suckulenter;) Lite kargt och sparsmakat liksom..

Suzan sa...

Jag är såå rädd för fjärilar!!

Maj Korner sa...

Jag tycker absolut du kan ha succulenter, de kan vara nog så trevliga som krukväxter.

Singelmamman sa...

Suzan: Skönt att höra att jag inte är ensam.

Maj K: Ja, de överlever ju på kala stenar, så även jag borde ha en chans.