torsdag 16 juli 2009

När inspirationen faller över mig

Då ska jag vara redo. Jag ska skura, feja och fixa så det står härliga till! Jag har redan börjat, tvättmaskinen är i gång, likaså diskmaskinen. Och köksgolvet ska skuras, så jag äntligen får på den röd/vita fina mattan jag köpte med vännens pengar i Hudiksvall.

I morgon är första dagen på semestern, och mamma plus styvfar kommer hit för att fira min dotters födelsedag i efterskott. Vi bjuder på något lättuggat, lax i ugn, så att styvfars löständer blir på sin plats. De har annars en tendens att ge sig iväg, ut och jag vill helst att de stannar i den mun de är ämnade för.
Jo morgondagen kan bjuda på en hel del. Men jag är redo!

8 kommentarer:

Maj Korner sa...

Hoppas inspirationen faller även här, det skulle verkligen behövas!

Skrattade när jag läste om löständerna! Jag såg en man en gång som (på fyllan) skickade ut sina löständer, vände dem i luften utanför munnen och satte dit dem igen. Just det såg jag framför mig nu.

Singelmamman sa...

Maj: Inspirationen har inte riktigt kommit hit heller. Vet inte om den kommer. Köksgolvet är inte skurat, ännu.
Jo de där löständerna kan hamna lite var som helst.

Mofsan sa...

Men va fuskigt! Semester..igen?? Tala bums om för din chef att han behöver en Mofs på företaget som också kan vara ledig.
*hahaha ver.koden blev surampa hahaha*

Singelmamman sa...

Mofsan: Ja min chef och jag har en fin uppgörelse, jag är ledig och andra jobbar. Ska genast säga till att du också vill jobba så.

Nämen! Inte är du någon surampa heller.

Anonym sa...

Hur svårt kan det vara att torka ett köksgolv?
Finns hur många bra och fina moppar som helst på marknaden där man bara ska använda vatten (miljövänligt så det förslår!).
Tar max 5 minuter att torka av och max 5 minuter för golvet att bli torrt. Sen kan nya mattan läggas på.
Tänk inte - GÖR!

Mofsan sa...

Oj har du egen anonym slavdrivare på bloggen?

nillas liv på pinnen sa...

Gröt är också bra för personer vars garnityr inte sitter fast. *tipsar*

Singelmamman sa...

Kära Anonym: Om du visste hur mycket jag skulle vilja göra, men livet är för kort. Och allt annat står för dörren. Inte bara julen när det är så dags. Men lugn, bara lugn. Du må icke skämmes, ty när det är så dags att du träder över tröskeln äro golv, väggar och tak torkade. Allah akbar!

Mofsan: Jo du, fast tyvärr alldeles för långt bort.

Nilla: Geni måste vara ditt mellan namn.