torsdag 14 juni 2012

Ibland funderar jag på

Vill inte skriva tänker, för det ser så förmätet ut. Men jag tänker funderar på det faktum att helt plötsligt tar lypsyl slut och kvar är en otäck taggig kant som skaver sönder läpparna istället för att göra dem mjuka och kyssvänliga. Och det sker över natten. Eller rättare sagt, i mitt fall, över dagen, för jag använder bara lyspsyl precis innan jag släcker lampan. Ibland använder jag både läppstift och läppglans mitt på dagen, men det är så ovanligt att jag har en uppsättning, olika färger och fabrikat, i alla mina väskor. Många läppstift blir det.
Här känns det som om jag har helt kommit från det eventuella ämne jag tänkte skriva om. Vad det nu var?

Jo, just det ja! Saker som jag inte begriper, nä jag tänker inte nämna alla, så mycket orkar du inte läsa. Men jag undrar också över varför underlakanet korvar sig precis när jag släckt lampan och hunnit inbilla mig att jag ligger skönt och är på väg att somna. Och hur det är möjligt att jag kan få in en sten i strumpan vid 16-tiden på eftermiddagen fast jag inte tagit av mig vare sig sko eller strumpa på hela dagen.

Men annars, när jag tänker efter, har jag nog inte så mycket jag funderar på.

3 kommentarer:

oumberligating sa...

Fina och intressanta funderingar måste jag säga......särskilt det där med sten i dojjan, läppstift och korviga lakan har har jag inga problem med!
Kanske kunde detta bli ett kollektivinläggsdebatt. "Hur kunde det bli så" eller "vad funderar du på". Hm...kanske bäst att låta bli, men vet ju aldrig vad för "tok" folk går runt och funderar kring. Efter det att jag skrivit dessa rader ska jag själv göra ett inlägg vad jag funderar kring just nu....klockan halv fem på morgonen! (ler)
Ha en fin dag!
Kram ifrån Den Där Omberlige Peter!

Sus sa...

Lyspyl, mitt allt. Och varför är den sämre när den just håller på att ta slut? Vattnig liksom.

Singelmamman sa...

Oumbärliga Peter: Men åh! jag vill ju gärna läsa det du funderar på. Oavsett tidpunkt. Kram du oumbärlige!

Sus: Sämre kvalité säger du? Det måste jag kolla ikväll.