måndag 11 juni 2012

Alltså dessa ungdomar!

De kom i hyrd limousin, hyrd Hummer, lånad(?) kundvagn, hemmagjord rymdraket, mammor och pappor som körde nercabbat, mammor och pappor som körde motorcyklar, en kille som bar en tjej, en mamma som körde sin son i barnvagn och många andra uppfinningsrika sätt att ta sig till balen. Och alla var så fina. Tjejer i långa-, korta- och moderna klänningar. Klänningar från 30-talet, en klänning som såg ut som den var sydd av en kritstrecksrandig kavaj. Tjejer i vackra kostymer, några i hatt, många utan hatt. Kängor, lågskor och skor med klackar höga som hus.  Killar i kostym, i skor så putsade att vi nästan blev bländade, en kille i kavaj och shorts och badtofflor, killar i hatt, utan hatt. Alla så väldigt vackra. Och när närmare hundra ungdomar i 15-16 års åldern kommer tillsammans så finns det till att börja med bara vokaler. Iiiiii! Ooooooo! Åååååå! Jag vill också på bal.

6 kommentarer:

Ting sa...

Jag hade bölat! :)

Gafflan sa...

Visst är det underbart? Upplevde samma sak med äldsta förra året och jag grinade. Nästa år är det yngstas tur. :D
Kram

Anonym sa...

Säger som Ting, jag hade bölat!!! Nästan så jag bölar bara jag läser...

Agneta sa...

Åh..... Ååååhh! Åååååh.....!!

Mådde hon bättre på kvällen?

Fru Venus sa...

Hoppas hon mådde bra!
Våra nior har inte samma baluns, det är synd.... :-)

Singelmamman sa...

Ting: Jag har bitsår i kind och tunga.

Gafflan: Studenten måste jag nog förbereda med inbyggda näsdukar under ögonen.

Fru H: Åh, men du anar inte hur det var här!

Agneta: Tack, ja. Hon hostade galet mycket när hon kom hem men somnade som en stock. :-D

Fru Venus: Tack för omtanken! Jo då. Synd för alla som missar en så fin fest.