söndag 26 februari 2012

Säkert ingen som orkade läsa hela förra inlägget

Ett av mina otaliga sportinlägg. Utan att skriva knulla, hur tänkte jag där? Får skärpa mig. Så här kan jag inte hålla på. Fru Venus påpekade försynt i morse att jag var den som pratade mest på bloggträffen igår. Förstår inte alls vad hon menar. Däremot kan jag hålla med henne om att vägen hem från Sus och Hjärtat kändes bra mycket längre än vägen till dem. Och då hade ändå Fru Venus sin vackra nattsärk och bara ben. Någon bilist borde ha stannat och erbjudit oss lift. Men icke.

Idag har jag som sagt ägnat mig åt utomhusaktiviteter i strålande sol. Det var helt ljuvligt att stå i värmen, och jag shockade mig och halva läktaren när jag tog av båda mina halsdukar, båda paren vantar och knäppte upp jackan. Jag kände att det var på väg att bli löpsedelintresse men sen tog matchen över och alla glömde denna historiska stund.
Jag har en föraning om att jag kommer vara sjukt trött i morgon. Men jag ska förtränga det och försöka morgonträna med Sus. Det kan bara bli bra. Så over änd out nu vänner. Den här kvinnan behöver sömn. God natt!

3 kommentarer:

Knasterfaster sa...

Om de andra hade pratat lika mycket så hade kanske den där bloggträffen inte varit slut ännu. Jag lyssnar mycket gärna på dig. Du fär gärna prata för två när jag är med.

Gafflan sa...

Prata på du.
På sportnytt igår kväll skreks det ovanligt mycket när bilder från bandymatchens alla mål kablades ut men nu förstår jag att det var ju bara för att du tog av dig lite kläder.! ;)
PS. Troligtvis har måndag lika många timmar men jag hävdar bestämt att det är fel för måndag är veckans längsta dag. DS.
Kram

Singelmamman sa...

Knasterfaster: Jag lär nog prata när vi ses. :-)

Gafflan: :-)