torsdag 2 februari 2012

Jag önskar! Ja jag önskar faktiskt.

Mer snökaos! Imorgon är nämligen en alldeles utmärkt dag för mig att inte kunna ta mig ut, på förmiddagen i alla fall. Lite senare på dagen kan det sluta så jag kan ta mig till gymmet. Och så måste jag köpa godis. Bara för att jag har en vit månad tänker jag inte låta bli att äta fredagsgodis. Eller lördagsgodis. Eller onsdagsgodis. Eller... ja du verkar ha fattat.
Det enda minus jag kan komma på med snökaos, är att min lägenhet blir väldigt kall vid väderomslag, normalt har jag inte alls kallt. Nu har jag satt på mig hälften av alla mina tröjor. Nästa steg är att vira in mig i en filt. Nu ska jag skålla mig lite mandlar och rosta dem i ugnen. Snart Antikrundan!

16 kommentarer:

Gafflan sa...

Vi eldar i kaminen men jag fryser i alla fall. Just nu är det -11 ute. Brrrr!
Kram

bull sa...

Jag ber om förbarmande med en stackars sopgubbe. Det är illa nog med kyla! Mer snö är inget jag behöver,tack!

Ellen sa...

Du vet att det du ska äta snart, rostade mandlar, är en av dom bästa snaxen till champagne? På riktigt. Rimmar dock illa med din vita månad..

Erika sa...

Jag hoppas att du får ditt snökaos och att det slutar precis när du så önskar. Vad gäller godis - ät! Vaddå vit månad? :-D

Shamrock sa...

Nej inte imorgon, jag måste kunna frakta mig fram och tillbaka till stan

Singelmamman sa...

Gafflan: Brrrr! Varm kram.

Bull: Hm, hur ska vi lösa det.. Kanske väldigt lokalt snöoväder lite där jag borde vara...

Ellen: Om jag vet!

Erika: Jag hoppas det jag med. Jo, en vit februari har jag alltid haft. I alla fall de senaste 20 åren. :-)

Shamrock: Hm, du också..

nillas liv på pinnen sa...

Invirad i filtar i soffan <3 <3 <3

Singelmamman sa...

Nilla: Så vill jag ha det i morgon bitti. Fast utan förkylning förstås.

Ett stenkast från Fyndet sa...

Nej nej inget snökaos i morgon :) Har alldeles för mycket att göra på jobbet efter drygt en vecka på annan ort. Dessutom får jag bara en halv dag, sedan ska barnen hämtas pga stängd skola.

Snokis sa...

Men varför vill alla människor ha snö hela tiden. Jag tycker att ni borde dra på er skidorna och hasa/stava/skrida eller vad fan man nu gör, till psükakuten alltihop för en ordentlig utredning. Det är ju allt och vidrig för i helvete!

Snokis sa...

Ursäkta, jag har väl ägglossning eller nåt.

Singelmamman sa...

Ett Stenkast: Ok, men väldigt lokalt alltså, här hos mig.

Snokis: Hahaha! Ja ibland undrar jag också. :-)

Snokis: Det hade jag i måndags, jösses vilken ilska jag lyckades frambringa.

Snäckskalsdalen. sa...

Det behöver ju inte vara så förfärligt svalt för att du nästan skall frysa ihjäl, men jag förstår vad du skriver. Hoppas du fått upp värmen och att det är snökaos i morgon fm. Vi har -12 och det är härligt!
Nattkramar

va? har du vit månad? jag missat? varför? varför?

mammaxtre sa...

Om du har så kallt rekommenderar jag dig att köpa en bilvärmare eller vad de nu heter. En fläkt som värmer upp lgh vid behov. Minns en etta som jag hade som var så jättekall om vintrarna. Och nu vet du hur jag löset det problemet :-)

Såklart måste vi ha godis, det stundar ju helg.

Ha det gott

Sus sa...

Haha! Jag skrev typ samma önskan nyss...

Singelmamman sa...

SnäckskalsAgneta: Jag gillar kyla, men inte att frysa! Vi har bara minus 11 nu. Kram!

Mammaxtre: Kylan i lägenheten går snabbt över, på natten, och jag fryser nästan alltid, som SnäckskalsAgneta påpekade. :-) Ha det gott!

Sus: Två själar en tanke.