onsdag 15 juni 2011

Saker jag inte gör

Många saker, mycket här i livet till och med, är meningslösa upprepande av andras misstag. Jag tar fasta på det, sakteliga och därför kan jag tipsa om en hel del saker JAG,  SINGELMAMMAN, INTE GÖR/GJORT.

* Somna med datorn i famnen och låta dator fara med ljusets hastighet mot och på näsryggen. (ger snyggt ärr har jag hört)
* Springa in i den öppna diskmaskinsluckan på jobbet, snubbla och skvätta dygnsgammalt kaffe på vita jeans.
 * Se ut som något katten släpat in utan smink. Glömma nämnda smink på jobbet när jag man går hem. Katten glöms ideligen bort.
*Tro på flörtande män. (hahahaha! Ursäkta hur korkad får en kvinna bli/vara?)
* Förbruka skatteåterbäringen snabbare än du hinner säga ordet; skatteåterbäringen!
* Tro att tonåringen som idag inte gillar att plugga, automatiskt kommer att älska det om tre månader

15 kommentarer:

Sus sa...

Fniss...men visst serru =)

Ses ikväll!

Gafflan sa...

Hihi...du är jätterolig, vet du det ;D
Kram

nillas liv på pinnen sa...

De där flörtande männen skulle man bunta ihop och slå ihjäl.

Fru Gårman sa...

Ja, synnerhet de som flörtar med upptagna kvinnor. Som svar på nillas. Men vilken bra lista.

Anonym sa...

Tur att du aldrig gjort dessa saker då. Man lär alltså av "andras" misstag... ;)

Singelmamman sa...

Sus: hmpf. Ses absolut ikväll!

Gafflan: Tack, och du är väldigt snäll. Kram

Nilla: Har du någon sån i den beiga?

Fru Gårman: Ja eller hur, en lärdomslista...

Glimraskimra: Jag är helt övertygad om att det går att lära sig. *harkel*

Tjillevipp morsan sa...

Haha- du är glimrande- vet du det?!
Ha en fin dag :)

Singelmamman sa...

Tjillevip: Tusen tack! Vad glad jag blir.

Tant Grön sa...

Haha. Tack för listan på sådant jag ska undvika. Sådana listor behöver jag.

Lysande ögonblick! sa...

hahaha. underbara du!!!!!

Unknown sa...

Men slå inte ihjäl dom, det är ju trevligt att dom flirtar. Det räcker med att sluta tro på dom.

Det där med datorn skulle kunna vara än värre hos mig då jag bara har en stationär. Tänk att få den över sig, det skulle kunna förstöra mera än bara näsryggen.

Diskmaskinsluckan??? Den har jag aldrig lärt mig att undvika. Och mannen har aldrig lärt sig att stänga den :-(

Skatteåterbäringen kommer i december och går oavkortat till julklappar. I bästa fall även till en klapp åt mig själv.

Smink har jag hemma, i väskan samt på jobbet. Aldrig behöver jag vara utan. Hur skulle det se ut???

Shamrock sa...

Nej VEM skulle göra något av det där?

Singelmamman sa...

Tant Grön: Varsågod, jag har själv! nytta av den.

Lysande: Tack så himla mycket!

Kristina: Jag ska lära mig av dig.

Shamrock: Nä eller hur, vem skulle göra det?

Knasterfaster sa...

Jag är nog immun mot flörtande män för jag har aldrig stött på någon, eller jag menar de har inte stött på mig. Eftersom jag aldrig sminkar mig så ser jag alltid ut som något som katten släpat in. Diskmaskinsluckan går jag in i hemma men inte på jobbet för där sitter den för högt upp. Jag brukar av någon konstig anledning ofta somna med datorn i knäet när jag är på Nillas blogg. Skatteåterbäringen försvann snabbar än jag hann säga skatt. Du och jag är så olika - det är nog därför jag gillar dig!

Singelmamman sa...

Knasterfaster: tur att vi inte är ett dugg lika..! ;-)
Tur för mig att jag träffat dig däremot.