tisdag 4 maj 2010

Visste du att dålig sömn inte är bra för humöret?

Urk jag har har sovit sämre än en lemur under en mur. Drömt konstigt, täcket har rymt ur påslakanet, huvudet känns som om det är fyllt med fetvadd och med lagen om alltings djävulskap i ryggen så får jag inte en låt ur huvudet. Vet inte vem eller vilka som sjöng den men det struntar jag i den är hemsk. Del av låten går så här: "Godmorgon, är du riktigt vaken än!? God morgon ... sol igen! Är du riktigt vaken än?" Nä jag är inte riktigt vaken än och jag blir galen på låtvalet i huvudet.

Nu går jag och duschar. Tänker inte ens fråga hur din morgon startade.

6 kommentarer:

Singel i storstan sa...

Hoppas din dag blir bättre än din morgon! Jag hatar när man får dålig start.

Gafflan sa...

Ingen vidare start på dagen.
Låten tror jag är en gammal Wizexlåt med Kicki Danielsson
...har själv haft den i skallen...på gott och ont.
Hoppas dagen blir bättre.
Kramen.

nillas liv på pinnen sa...

Ännu värre är den där 60-talsdängan:
Sudda sudda sudda sudda bort din sura min, munnen den ska skratta och va glad, munnen den ska sjunga tralala.
Jag tror att hela positiviströrelsen med Pollack m fl i spetsen har sitt ursprung i traumatiska minnen till den sången faktiskt.

Anonym sa...

Kunde varit värre. Kunde t.ex. varit "Rönnerdal han skuttar med ett skratt ur sin säng..."

God Morgon... ;)

Petra sa...

Själv tänker jag på Povel varenda morgon: "Det är måååååndag morgon, och mitt huvud känns så tungt..."

Går med fördel att använda varenda dag, bara byt veckodag. På tal om det: "Det är tiiiiisdag morgon..."

Singelmamman sa...

Singel: Tackar, jo det rätade upp sig sakta men säkert.

Gafflan: Aha, anade nästan det. Låten alltså. Ont ja men gott...?
Kramar tillbaka!

Nilla: Den låten är ett hån mot mänskligheten. Någon slags inbillning att vi inte har rätt till andra känslor än glädje. Som för övrigt är konstlat.

Aprillan: Men Rönnerdahl kan få skutta bäst han vill, bara jag slipper påstås ha kul...

Petra: Povel var pålitlig han!