fredag 14 maj 2010

Att inte räcka till och dessutom vara orsaken till sorg

*suckar* Dottern är så ledsen och hon låter mig inte trösta henne. Sorgen i sig tycker jag inget om, så är det i livet, vi blir ledsna både en och två gånger. Men nu är det jag som är orsaken. Delvis. Hon ville så gärna bleka slingor i håret, igen, och jag sa ja visst. Igen. Men så tyckte jag att vi inte behövde använda den speciella mössan. Och nu är hon otröstlig och ser delvis ut som en hyena och delvis superblond. I nästan hela håret. Så nu ska vi återställa det i morgon, men hon tror inte att det går. Och låter sig inte tröstas. För hon avskyr också att vara ledsen och visa någon att hon är ledsen. Sa jag att jag suckar? Jag vet också att lite sömn på det hela gör det lättare, men säg det till min dotter. Nåja, vår shopping gick delvis bra. Hon fick ett par snygga sandaler, mycket remmar och nitar och högt upp på ankeln. Men någon vårjacka till henne hittade vi inte. Till mig däremot, en snygg en på Sisters, passade på att bli medlem där, gratis och fick 20 % rabatt. Så jag betalade bara 795* kr för en halvlång mörk jacka med skärp i midjan. Nu ska jag trösta dottern, åtminstone försöka, och sen är det sängen.

I övrigt har den här dagen bjudit på missad buss och för lång väntetid, gym som inte hade öppet fast jag trodde det och lite andra så där små förtretligheter som gör livet så himla ljust och glatt. Men min Vivoaffär hade fortfarande kvar dessa rackare som Sus berättade om.

*du som är duktig i matte kan ju räkna ut hur mycket min jacka skulle kosta utan rabatten.

11 kommentarer:

Sus sa...

Ta förändringsfaktorn 1.20xpriset du betalade.
Ja jag är mattelärare och dessutom har jag tagit bort spindeln nu.

Singelmamman sa...

Sus: Du är en pärla, på alla sätt. Det är jag övertygad om.

Jos sa...

hu, stackars dottern. och stackars mamman som känner skuld. tur ni kan göra om och göra rätt. imrogon är en ny dag med nya möjligheter. man kanske skule färga rotborstmanen ...?

Veronica sa...

Oj, jag fattar... =( Jag vågar inte köra blondering hemma, hoppas ni lyckas fixa det idag. *krama*

Jag skulle gå till gymet tidigt igår, för att ha det avklarat liksom, men jag kom inte iväg förrän vid 10. Tur var väl det, för de hade bara öppet 10-14! Klämdag även för dem alltså. Så kan det vara...

Anna sa...

Hjälp! Jag som ska göra slingor idag. Tur att jag ska gå till en frisör och inte till min mamma;)
Hoppas ni lyckas göra henne fin idag.
Kram.

Fru Venus sa...

*suck* dessa tjejer och deras hår... "J" som är naturligt super-ljus-blond fick för sig i höstas att hon ville bli riktigt mörk (som alla andra) och vi försökte göra henne lite mörkare hemma. Då ungen inte hade några som helst röda pigment i håret så blev hon grön. Hon fick komma till frissan mittemot följande dag och de fixade det för dyyyra pengar. Jag har saknat min ljusa tjej. NU vill hon bli blond igen till skolavslutningen. Bara så där. Skitledsen och sur för att det inte går med "bara en blekning", för mörk för det. Och sen undrar hon varför ja får gråa hår? Hoppas det lyckas med din tjej, ge henne en kram från oss!

Alexandra sa...

å men stackarn. Håret är ju en känslig sak. Hoppas det blir bättre snart. Ha en fortsatt trevlig lördag. hej hej

Singelmamman sa...

Jos: Ilsket rött kanske eller ljust blont!

Veronica: Japp det fick bli träning idag istället, och just nu pågår försök, "rätta till färg" med sjungande dotter. Det finns hopp om livet.

Anna: haha! Ja men min gulliga dotter säger att hon ändå har fortsatt fullt frötroende för mig... :-)

Fru Venus: Ja grönt har vi inte, ännu, lyckats få. Men det är väl bara en tidsfråga. Jag kramar dottern från er och fick en spontankram i morse, som tack för att jag försökte trösta henne igår.

Alexandra: Jag hyser stort hopp om succé idag. Och minns alla katastroffärgningar jag själv gjort genom åren.

S sa...

Ja, usch vad man konstrat med färgningar och framförallt slingor i sin ungdom. Sällan blev det riktigt bra heller...
Hoppas att ni fixar till det så att det blir bra!

nillas liv på pinnen sa...

Sad story...=(
Hur ser en hyena ut egentligen?

Singelmamman sa...

Stina: Det är just det, mina egna misslyckanden jag minns. Men jag var så mycket äldre så jag brydde mig inte så noga.

Nilla: Om! Just då. En hyena är ljus i botten, med mörka fläckar över hela kroppen.