söndag 9 maj 2010

Händelserik helg och alldeles för kort

Så var det dags igen, att lägga sig och hälsa en ny vecka välkommen. En vecka som börjar med tidig träning och möte på Itrim, och så kommer tonåringarna! Såna veckor är bra. Och den här veckan jobbar jag bara två och en halv dag. Så fyra dagar ledigt närmar sig. Fyra dagar med yngsta tonåringen, medan den äldsta åker med kompis till Järvsö. Hittills på alla besök, ingen Lill-babs i sikte. Jag tror att det bara är en tidsfråga.

Har svårt att släppa dagens möte med Nilla, konserten och mötet med Maj Korner. Det var jättekul. Och konserten var jättefin. Vad vi gjorde jag och Nilla? Vi promenerade till Berwaldhallen, åt på en kvarterskrog någonstans på Östermalm, vi kollade inte var vi var så noga. Och pratade! Sen fick vi sällskap en bit på vägen hem av Maj, och jag såg till... hoppas jag, att Nilla hann till tåget. Ja se det var en bra dag!

9 kommentarer:

nillas liv på pinnen sa...

Jag hann till tåget!
Hade ju flera minuters marginal tack vare dig.

Är fortfarande speedad fast klockan snart är midnatt, har du alltid den effekten på folk eller är det bara jag?

Well, fler såna här dagar, säger jag bara! (Och färre måndagar)

Kram och god natt!

Agneta sa...

Vad trevligt! Jag vill också åka iväg på bloggträff igen - det är ju supertrevligt ju!

Singelmamman sa...

Nilla: Det var nog en ömsesidig speedkick! Ja, idag önskar jag att det var igår igen..!
Kram

Stort o smått: Visst är det kul! Och det ger mersmak verkligen.

Fru Venus sa...

Jag tror du/ni hade en riktig höjdardag! :-))

Trollpackan sa...

Vad kul att ni hade så trevligt, och att det blev en vitamininjektion åt er båda två!
Träning på morgonen lät toppen, själv så har jag idkat en primitiv form av jordbruk tillsammans med Maken nästan hela dagen - golf.

Mollamaja sa...

Lät ju trevligt :-)

Singelmamman sa...

Fru Venus: Om! Det var mycket inspirerande.

Trollpackan: Träning på morgonen är toppen, fast jag inte alltid är vaken när jag tränar... :-)

Mollamaja: Ja om!

Bloggande 4barnsmamma sa...

Fyra dagars ledigt låter inte helt fel:)!

Singelmamman sa...

Sandra: Ja om två dagar börjar lyxledigheten. Hej och välkommen om jag inte sagt det tidigare!