torsdag 4 mars 2010

Ombytligt

Nu verkar rumstempen ha sänkts med 30 grader sen i morse. Himla ombytligt och tämligen intressant. Funderar på att sova med skidvantar på i natt. Får ont ovanpå händerna när det är för kallt. Typ under 15 plusgrader. Jag är en av de som har vantar i olika tjocklek, året runt. Men jag behöver inte strumpor. Märkligt.

Men humöret är det inget fel på, jag är vansinnigt lättirriterad och fräser som en gammelmanskatt åt alla, utan urskiljning. Gud så skönt. Och på jobbet gjorde jag en hel arbetsuppgift. Det räckte för idag tyckte jag. Blev dock bli fängslad av en jobbbeställning precis innan jag skulle gå hem, sån tur att jag är disciplinerad. Lät jobbet vara och gick på systembolaget istället. Det gäller att prioritera. Hur har du haft det idag/ikväll?

2 kommentarer:

Realisten sa...

På jobbet fick jag ett sammanbrott och skrek "Nu får ni faktiskt skjutsa mig till psükakuten". I kväll är jag uttråkad. Känns skönt att ha ett så jämnt humör.

Singelmamman sa...

Realisten: Ett jämnt humör är a och o, det har jag lärt mig.