lördag 6 mars 2010

I morgon är det söndag

Kort summering av dagen. Den har varit toppen. Så godnatt.


Nä jag skojar bara, klart jag ska berätta mer. Jo, först tog jag och vännen t-banan till träningen, körde skiten ur mig, bildligt. Ingen Mona här inte... Hem och egenlagad brunch, allt och lite till på bordet. Fixade det elektroniska inresetillståndet till US and A, gånger tre eftersom tonåringarna måste ha egna. Mycket knappande blev det. Dusch och snygg i håret. En stund. Ut i solen och vänta på t-bana. Nästa anhalt Stampen, fritt jammande och lyssnade mellan 14-18 på lördagar. Värt alla minuter! Mötte försenade tonåringar på centralen, de föredrog att åka hem med tunga väskor istället för middag på lokal. Jag och vännen tog dock middag på stan. Gott och sen blev det bio med tonåringarna, Farsan, helt ok. Hem och trots eget löfte om att inte titta, Melodifestivalen åkte på. Vad ska jag säga annat än att... näpp det är inte min grej. Men dalmasarna är ju kul. Brittisk deckare, ny smak på Ben&Jerry och två tonåringar som direkt smet in på sina rum. Vill jag prata med dem får jag nog boka tid. Nu kväll, imorgon blir det brunch på stan med bästa arbetskamrat och vän G med man. Sen jazz i ABF-huset. Ser ut att bli en bra dag imorgon också.
Hur har du haft det under lördagen och ser söndagen ut att bli som du vill?

6 kommentarer:

Realisten sa...

Jag frågar istället för att svara:
Fråga ett: Hur kan du tycka att Orsianerna är kul?
Fråga två: Du missar väl inte det som är allra viktigast i morgon?

nillas liv på pinnen sa...

Vilken aktiv människa du är!
Värsta rolemodeln för en latmask som mig.
När åker ni till US and A?

Fru Venus sa...

Jösses vilken fart!! Jag blev precis trött och ganska avis när jag läser allt du hinner/orkar med. Keep going tjejen ;-)

Trollpackan sa...

Jag jobbade igår, körde sedan 20 mil rätt ut i skogen...Bergslagen närmare bestämt.
Röjer järnet i huset som vi har sålt, för att kunna flytta tillbaka till civilisationen.
Ska få plats med grejer från ett stort, gammalt trevåningshus i en 2 1/2-rummare....behöver ju inte vara något mattegeni för att fatta att det inte går.
Hmm...
Dessutom är allt vitt som f-n här, och det är tur att Kiwi(liten vit hund) har lite brunt på huvudet så att jag kan hitta henne när jag ska gå in igen.

Så...ja...lördag var ju som den var, och söndagen går i samma tecken, men det måste göras liksom.

Petra sa...

Ja du, planeringskonferens på en lördag förmiddag, piuu... I dag - Vasalopps-tv och så lite som möjligt mer. Ha det gott!

Singelmamman sa...

Realisten: Bra med frågor. Fler såna! Svar ett: För att alltid retar det någon och det är kul...
Fråga två: Nä satan, det glömde jag, men nu är jag i alla fall anmäld till nästa år. Snart, via en envis kompis.

Nilla: Fast allt var ju bara roliga saker, och det orkar jag hur mycket som helst. Vi åker den 6:e och kommer hem den 11 april.

Fru Venus: se svaret till Nilla, är det bara kul så orkar jag allt!

Trollpackan: Hoppsan, kanske med skohorn? Sorgset att flytta eller?

Petra: Planeringskonferens låter jobbigt. Så då förstår jag att du vill göra så lite som möjligt.