torsdag 18 mars 2010

Hos doktorn

Tränade, trots magont och inre gnäll från kroppen. Gick hur bra som helst. Naturligtvis. Sprang, hum, tog mig till vårdcentralen och den öppna mottagningen. Fram med visitkortet med namn på min doktor. Nähä men tjena alltså! Den öppna mottagningen är stängd. Sen ett antal år tillbaka. Men varför har ingen sagt det. Så när jag står där vid receptionen kan jag inte få hjälp att boka en tid, no way! Jag måste själv ringa, på morgonen. Alltså imorgon mellan 8-9. Och boka in en tid till min doktor. Suck. Hur orkar folk vara sjuka?

10 kommentarer:

Gafflan sa...

Varför kan det inte bara vara enkelt? Nähä, krångla ska det alltid göra ;D

Singelmamman sa...

Gafflan: Ja, och mitt motstånd mot att gå till doktorn minskade inte direkt.

Singel i storstan sa...

När man redan är där liksom! Men det finns säkert något skäl till byråkratin...

nillas liv på pinnen sa...

Och om det är hos dig som det är här så kommer man bara fram på telefontiden om man ringer 5 sekunder över åtta minus 10 sekunder.
Dvs: Man kommer inte fram.

Singelmamman sa...

Singel: Ja det måste finnas ett skäl, det måste, varför hitta på ngt så dumt annars.

Nilla: :-) Jag anar det, och alltså måste jag ligga i som en iller. Och det är ju jag bra på.

Agneta sa...

Man måste vara frisk för att klara av att vara sjuk i det här landet.

Singelmamman sa...

Stort o smått: Men det är ganska bra, då får vi upp friskskrivningarna lite! ;-)

William Witsman sa...

Nej, nu för tiden är dom inte riktigt friska på sjukstugan...

Realisten sa...

Nu ringer jag snart till Blaskan och skriker att jag har blivit kränkt på nätet. *Undrar hur många som fattar den här kommentaren*

Singelmamman sa...

William: Och min mage var bra i morse så jag är friskförklarad.

Realisten: Inte jag, men tandtråd använder jag...