söndag 21 februari 2010

Mäh åh varför sa ingen det här?

Tonåringarna går lika snabbt som en sengångare i koma. Och det värsta är att jag har samma fart. Men jag vill ju komma ut! Eller ja, egentligen vill jag ha det gjort. Handlandet alltså, och så måste jag få med mig ungarna till bilen för att skotta loss den lite, inte för att jag ska ha den idag. Men imorgon kväll, och jag vill verkligen inte stå på kvällen och slita. Jag vill ju inte slita alls, så taktiken är att låta tonåringarna få prova på att skotta lite... eller ganska mycket. Säg att det kommer att funka!

Muta, vad ska jag muta dem och mig med? Kom med något bra tips, snälla!

6 kommentarer:

Fru Venus sa...

Här blir dom av med telefonen och datorn en vecka om det inte hjälps till :-)

Singelmamman sa...

Fru Venus: Ojsan! Här är det mer att förmå mig att motivera mig och dem.

Agneta sa...

God middag på uteställe?
Hämtmat med massor av god dryck, läsk till dem och vin till dig.
Godis i massor.
En riktigt bra film i kväll.

Singelmamman sa...

Stort o smått: Nu börjar det likna något! Framförallt med vinet...

Sus sa...

Jag har slumrat på soffan ett par timmar. Nu MÅSTE vi ut och handla..
Men då är vi väl värda ett glas rött sen?

Singelmamman sa...

Sus: Absolut! Det borde alla få.