fredag 19 februari 2010

En tävling

Bloggerskan Foki har en tävling på sin blogg. En bärbar dator står på spel. Jag kan verkligen tänka mig att vinna, precis som tydligen över 1100 andra. Om jag i hastigheten läste rätt. Vad skulle jag då göra om jag vann? Jo jag skulle ta med vinsten, åka hem till mor och lära henne Internet. Det skulle vara en välgärning inte bara för henne utan för mig också. Kanske hon kunde släktforska, det vet jag att hon sagt att hon skulle vilja göra. Fast hon kanske har ändrat sig nu. Ibland är hon ju lite ombytlig.

2 kommentarer:

Vita sa...

Min mamma har haft dator i ett par år och jag tror att hon har den bara för att hon vill att jag ska supporta henne. Hon tycker att vi har så trevliga samtal och att jag är så pedagogisk.....jädra smicker men ett ganska trevligt sätt för mamma att få som mamma vill. Det första en gammal mamma måste förstå är att det inte är någon större idé att argumentera med datorn - den har alltid rätt. Säg det till din mamma

Singelmamman sa...

Vita: Jag läste som vanligt slarvigt, fick för mig att det var dottern som alltid har rätt. Men jag tror jag säger att både datorn och dottern alltid har rätt. Tack för tipset :-)