måndag 25 mars 2013

Nu är det nära!

Det känns, den är på gång nu, våren! Jag vet. För idag gick jag säkert trehundratolv meter utan handskar. Och jag har köpt en vår-hallmatta! Och då måste det banne mig vankas vår! En annan glädjande sak idag var mötet med "Moffsan". Vi, eller Moffsan för att vara korrekt, räknade ut att jag följt hennes blogg sen 2006. Så länge har vi känt varandra utan att träffas. Men idag var det dags. Och det är ju så med vissa människor, du vet på en gång att ni kommer att funka ihop. Och Moffsan, du gjorde min dag, nä hela veckan!
Idag hittar du henne på bloggen http://1sidamedord.blogspot.com. Läs den. Och låt dig inspireras.

I övrigt skulle jag kunna utropa något i stil med "det var ju det jag menade" eller till och med "vad var det jag sa!" Men eftersom ingen lär lyssna så lägger jag energin istället på förkylda tonårsdottern, dammsuger hallgolvet och läser den angenäma deklarationen som damp ner på hallgolvet nyss.

11 kommentarer:

Lippe sa...

Snygg matta!!! Och visst är det häftigt när man träffar cybervänner irl och det bara klickar?! Har hänt mig också :)

Fru Venus sa...

Om våren hänger på en matta ska jag också skaffa mig en ny! Roligt med ny träff, saknar sådana :-) Sköt om er och ge dottern en kryakram.

Gafflan sa...

Tyvärr har inte våren eller påsken kommit till mig än...fast det är ju tid kvar innan skärtordagen. Jag har med andra ord julgardiner uppe. Julen vara väl till påska?
Väldigt fin matta. Man blir glad av den. :)
Kram

Singelmamman sa...

Lippe: Det är det bästa med bloggandet!

Fru Venus: Klart våren smickras! Visst är det lättare när träffarna sker runt knuten.

Gafflan: Jag tror vi alla måste hjälpa våren nu. Kanske ta ner julgardinerna en dag tidigare. Om du hinner. Tack.

Knasterfaster sa...

Vilken fin vårmatta! Kan inte du göra ett Ronja-vårskrik så att våren sätter fart?

Spader Madame sa...

Undebar matta! Jag har kikat hos Moffsan, men har mycket kvar. Återkommer dit när jobbet inte kräver så mycket. Vi verkade nämligen ha en eller annan sak gemensamt!

Sus sa...

Vad roligt! Cybervänner is da shit.
Allra helst när det övergår till vänskap på riktigt <3

1sidamedord sa...

Blev ju supersnyggt men det visste ju vi proffsshoppare från början. Stor kram på dig.

Singelmamman sa...

Knasterfaster: Jag går ut och skriker imorgon.

Spader Madame: Ja hon tål att kikas in hos.

Sus: Eller hur! :-)

1sidamedord: Klart vi visste! Vi har öga för sånt. :-) Kram och grattis på din födelsedag!

DDT sa...

Har du fått en angenäm deklaration? Grattis!! Jag har inte vågat öppna min ännu.

Singelmamman sa...

Tjockisen: Mycket angenäm måste jag säga.