onsdag 27 mars 2013

Korta arbetsveckor känns så rätt

Hinna med att gå på födelsedagsfirande, få lite bubbel i glaset och snittar att äta, hinna gå på kvällsmöte, dissa blaskigt kaffe, och ändå vara hemma till strax efter kl 20. DET är proffsigt. Fast om sanningen ska fram hade jag kunnat stanna lite längre på det trevliga födelsedagskalaset. Och bubblet i glaset.
Eftersom jag kommer vakna tidigt imorgon också, och vara nöjd med det, jag ska på ett frukostseminarium om bildhantering, så är det strax dags för sängen. Jag ska bara njuta lite till av det välstädade hemmet. Det är så väl investerade kronor att få hjälp med städningen.

4 kommentarer:

DDT sa...

På den tiden hade jag hunnit slå på teven, ungefär. Hjälp vad rasande effektiv du verkar vara nu. Närapå lite jobbig. Men låt gå, för den här gången.

Singelmamman sa...

Tjockisen: Den där effektiviteten inträffar en gång var tionde år vid fullmåne. Så nu är allt som vanligt igen.

Fru Venus sa...

Jösses, har du blåslampa i aktern? Jag ska också investera kronor i städ när jag får kronor.

Singelmamman sa...

Fru Venus: Ibland har jag bara rätt flyt. :-) Ja, investera i städ är bland det bästa val jag gjort.