onsdag 27 mars 2013

Morgonstund

Provar ett nytt koncept. Går upp innan klockan ringer, eftersom jag ändå är vaken. Med ett sånt koncept hinner man, det vill säga jag, även med tvättstugan en sväng. Och då har klockan precis bara slagit 7. Jag börjar nästan förstå de som går upp lite tidigare än de behöver för att de ska få njuta av stillheten. Denna onsdag inrymmer en hel del. Några pusselbitar som jag tror jag ska få på plats, lite jobb och lite... nä det kan jag faktiskt inte skriva här. Hur ser din dag ut?

7 kommentarer:

Gafflan sa...

Jobba.
Fylla på kylen med mat.
Städa undan.
Promenera.
Laga mat.

Lippe sa...

Hmm, jag gick också upp okristligt tidigt! Jag tog en balja kaffe, lade mig i soffan och kollade nyheter på TV och nätet.
Jag har ännu så länge skickat en son till skolan och gett katten mat.
Vädret ser ut som om jag kommer att fortsätta vila mig i solstolen ;)
Fast....lite tvättstuga KAN det bli.

Spader Madame sa...

Jag vaknade också för tidigt, tokladdad. Men jag är inte helt nöjd med det, behöver min sömn. Nu, jobba som en galning!

Mammy sa...

Sova hela dagen ska jag göra efter nattjobb!
Gratta min mamma som fyller 85 år idag. Troligtvis per telefon. Orkar nog inte åka till henne idag.

sa...

Ledig med vila!

Nina sa...

Det kan vara jättegott att gå upp tidigt! Pusselbitar på plats är bra, mycket bra! Gick upp tidigt och gick och simmade, sedan jobb, go-lunch på stan, jobb, cykelpass ikväll och sedan tokslappa i soffan! And that's onsdag!

Singelmamman sa...

Gafflan: Ja det blev ju lite så som även min dag såg ut.

Lippe: Soffan. Där är jag tillbaka nu.

Spader Madame: Det var det där med jobbandet som jag hade svårast med idag.

Mammy: Hoppas du fick sova och att mamma uppskattade att du grattade henne!

Hå: Härligt!

Nina: Din onsdag låter fab!