måndag 5 juli 2010

Jag en mördare, bekännelsen!

Jag tänker att kanske kan jag ha lyckats med att utrota, döda dem alla nu. Hundratals små spindelbäbisar, äckliga krypande, springande åt olika håll när jag gav mig ut på balkongen för att dammsuga. Men som jag sög! Njutning att se dem en efter en följa med in i dammsugaren och sakta drunkna i den nästan överfulla påsen. Moahahahaha! Men jag såg åtminstone en vuxen spindel sätta sig i säkerhet genom att kasta sig ut från balkongen och ner mot grannen. Kommer den tillbaka, spindeln alltså, kastar jag en brandbomb på den. Eller åtminstone står jag där med dammsugaren igen. Fy sjuttsingen vad jag avskyr dem!

12 kommentarer:

Fru Venus sa...

Ahaa...det är spindelfritt för mina nakna fossingar imorgon? Annars kan jag smacka ihjäl dom med min behå, för inte behöver jag väl ha den på mig hela kvällen? *känner svettranden redan..*

Maj Korner sa...

Och dammsugarpåsen, den har du tömt? Hoppas jag.

Realisten sa...

Skrattar ihjäl mig åt Fru Venus kommentar. Och så tycker jag att meningen "Men som jag sög!" är briljant.

Gafflan sa...

Ja gud jag! På dom bara! DÖDA!!

Singelmamman sa...

Fru Venus: Jag har ingen klädkod på min balkong! Så känn dig fri och släpp ut dina behag om du vill.

Maj: Nä, jag törs inte. Men de dör väl där?

Realisten: :-)

Gafflan: Mitt mantra för kvällen har varit; döda, döda, döda...

Singelmamman sa...

Fru Venus: Och kommer moder/faderspindeln tillbaka får du mer än gärna ha ihjäl den med din bh.

Agneta sa...

Snäääälla! Kom hit och sug lite också! Jag hade en fuling i duschen senast jag skulle duscha. Iiiiiiiihhhhh! Den drunknade.

nillas liv på pinnen sa...

Naaaaw, spindelbäbisar! <3<3<3
Hoppas att de inte dog.

Singelmamman sa...

Stort o smått: Jag har inte hämtat mig från skräcken ännu, och nu är jag livrädd att de ska ta sig ur dammsugarpåsen!

Nilla: Jo jag hoppas de dog, på den berömda fläcken allihop. Inte ett dugg sött!

Madlar sa...

Undrar om det har att göra med värmen? Har invasion här hemma av spindlar i alla storlekar, har inget obehag av dem egentligen förutom en som envisades att vilja krypa runt på insidan av morgonrocken. Killade så förskräckligt ;)

Märta sa...

På dom bara! Otäcka djur!

Singelmamman sa...

Madlar: HJÄLP! Jag får spel bara av att läsa din kommentar.

Märta: Usch ja, riktigt otäcka djur.