fredag 30 juli 2010

Åka hem

Vi har haft familjeråd, det vill säga jag sa åt tonåringarna att i dag åker vi hem. Vi hade också familjeråd om när vi åker tillbaka. Det vill säga, jag sa åt tonåringarna att imorgon lördag alt söndag fm åker vi tillbaka till sommarstugan. Jag känner att jag gillar familjeråd.

Tonårsdottern som hittills varit den som gärna velat åka hem, sitter nu med bästisen instängd i ett av sovrummen och spelar kort och har kul. Så här blir det till att tjata. Och det är ju verkligen något jag älskar! INTE. Varför så bråttom kanske du undrar? Jo jag ska vara vid Slussen ikväll kl 17. Av det enkla skälet att jag ska möta kompis och hon och jag ska till Grönan och se Ulf Lundell. Jippitjoho! För dig som inte vet, jag är Lundellfan av stora, vi pratar megastora mått. Har så varit sen jag var 14 år. Idag är jag lite äldre.

6 kommentarer:

Fru Venus sa...

Och jag ska (kanske) till torget och Rockoff och lyssna på Nisse Hellberg, gammalt Wilmer X fan som jag är ;-)

Realisten sa...

Men inte mycket äldre. Have fun med tuffe Uffe!

Chrissan sa...

Familjeråd is da shit! :)

Realisten sa...

Men varför får vi ingen rapport från Grönan nån gång? Men "ett oskrivet blogginlägg är också ett blogginlägg" förstås, som herr Lundell skulle ha sagt. Typ.

Singelmamman sa...

Fru Venus: Åh Vilmer X! Jag gillade också dem. Trots att de är skåningar!

Realisten: Mentalt vet jag inte...

Chrissan: Eller hur! På mitt sätt.

Realisten: Exakt och korrekt travesterat. Det finns två skäl till obefintlig uppdatering. Se uppdatering i mitt blogginlägg...

Realisten sa...

Trav...travest...travesterad. Har det där ordet med hästar att göra? :)