tisdag 20 juli 2010

Gud hör bön! Eller så gillar han inte heller lortiga golv.

Min ork höll i sig! Fixade mat, cesarsallad, slängde in några mattor i grovtätten, och sen gick jag lös på skåp och bänkar, pryttlar och pinaler i köket. Satte igång den fullmatade diskmaskinen. Dammsög både här och där och sen svabbade jag golv. Som jag svabbade, så det löddrade kring benen. (nåja) Men jag skurade golven i alla fall, kök-hall-badrumsgolv fick alla känna av moppen. Nu sitter jag på balkongen med ett glas vin och tonåringarna har jag skickat ut att posta ett viktigt brev. Äldsta tonåringens ja till sin gymnasieplats. Lugnt i förorten alltså.

16 kommentarer:

Fru Venus sa...

Oj då, tar du mina golv när du kommer sen? ;-)

Singelmamman sa...

Fru Venus: Oj så svårt det är att läsa din kommentar plötsligt! Måste vara något fel på blogspot. Så synd... (inte)

Cattas liv och tankar sa...

Du får komma hit o ta mina golv oxå!!

(hoppas min kommentar går att läsa.. ;-) )

Monica sa...

Visst är det konstigt hur mycket man orkar... ;)

Hejsan!
Jag hamnade här hos dig via gemensamma bloggvänner och trivs utmärkt:)
Återkommer!

Agneta sa...

Men varför gör du så där? Onödigt. Nu blev mitt hus väldigt smutsigt...

Singelmamman sa...

Catiiis: Ser lite suddig text, det står... nä jag ger upp.

Monica: Hjärtligt välkommen! Ja, ibland faller andan på och över mig och då gäller det att passa på.

Stort o smått: Jag kan trösta dig med att det inte ens är en tredjedel av min lägenhet som nu skiner. Resten är lika sunkigt som förut. Bättre så?

Ting sa...

Men gud vad duktig du är då!
Skål påre!

Singelmamman sa...

Ting: Skål på dig med! Oss balkongsittare emellan. Och duktig, nja, snarare ångeststädar inför semestern! Panik.

Gafflan sa...

Jösses! Vilken energi :D
Heja dig.

Singelmamman sa...

Gafflan: Tack! Det gick över sen, energin alltså. Som tur är.

Anonym sa...

Duktigt! Det är så trista den sortens jobb.

Singelmamman sa...

Frunatmaken: Eller hur! Och så väntar i alla fall jag för länge innan jag gör det.

Agneta sa...

Ja bättre! : )

Anna sa...

Bra beslut med andra ord. Både vad gäller städ, vin och "jatack" till fortsatta studier... ;)

Anonym sa...

Hoppas på att få någon hjälp från er om jag har några frågor.

Singelmamman sa...

Anonym: Fråga på du bara! Jag har nog svar på det mesta.