onsdag 21 juli 2010

Balkonghäng

Ännu en underbar balkongkväll. Undrar faktiskt om inte det är ett nyord som SaOL borde ha med i sin nästa utgåva. Yngsta tonåringen har nu snart telefonpratarrekordet med sin bästa kompis, det är ju bara ca 10 timmar till de ses och ska åka till Göteborg. Ja jag är avundsjuk över att de har så mycket att prata om och kan göra det också! Utan vin...

Ikväll har jag bara tvättat en maskin tvätt, och tonåringarna och kära vännen har gjort maten, pizza. Sen blev det chokladorgie igen, tryfflar och yngsta tonåringens kladdkaka. Mmmm. Ny dag i morgon. PS. Jag har ju trott att jag gått upp nio hekto. Men som den virrpanna jag är så visade det sig att jag gått upp knappt tre hekto, och då pratar vi midsommar och varma sommardagar och kvällar i flera veckor. Ja midsommar var inte i flera veckor men du fattar vad jag menar.

3 kommentarer:

Fru Venus sa...

Visst kan vi också prata i timmar utan vin, men man blir ju så torr i munnen när man pratar som vi gör ;-)

Petra sa...

Pizza, kladdkaka, tryfflar? Bara tre hekto? Jag utser dig hittills till Mästarnas mästare! *imponerad*

Singelmamman sa...

Fru Venus: Det var det jag menade. :-D

Petra: Hemligheten heter hård träning. Så det är inte något magiskt över det.