tisdag 20 juli 2010

Ett gott råd: Läs boken för sjutton!

Sträckläste Mia Skäringers bok, Dyngkåt och hur helig som helst. Jag tycker att den är fantastiskt rolig och mycket allvarlig. Känner så igen mig i varannanveckamammalivet med de berg och dalar i humöret som kommer som ett mejl i inkorgen. Kapitlet, Fan för de gånger jag legat och tänkt "varför luktar han mjölk?" och inte "vilken skön kuk" är så klockren i sin beskrivning av lust! Tänk att det kan vara så enkelt.

I övrigt har den här dagen börjat bra. Tränade i morse och känner mig kroppsligen urstark. Den mentala sidan är inte fullt så stark, ännu. Jag håller på att landa i "mamma-på-heltid-och-snart-tre-veckor-semester-med-tonåringarna-och-hjälp-vilka-krav-jag-har-på-mig-själv. Just nu känns jobbet underbart, som en ventil. Och lagom till semestern har jag nog kommit i fatt mig själv.

11 kommentarer:

Anonym sa...

Just ja, den skulle jag ju läsa i sommar.

Singelmamman sa...

Frunatmaken: Ja, gör det! Du kommer inte att ångra dig.

Veronica sa...

Jag fick en extra i födelsedagspresent och har alltså en till den som känner ett behov. Skickar på posten eller hämtas i centrala Sthlm!

Veronica sa...

Usch, låter tufft och tungt. *suck* Tur att kroppen är med dig, det är så mycket lättare att orka med den andra skiten då. *krama*

Singelmamman sa...

Passa alltså på när nu Veronica har en extra. Gå in på hennes blogg!

Veronica: Ja om kroppen är på topp så kommer nog det andra också. Och så har vi ju torsdagen att se fram emot! :-) Kram

Mina dagar sa...

Den SKA läsas! Mia är ju såååå härlig!
Häromkvällen satte jag i Mia och Klara CD:n och satt och skrattade högt i soffan:D
Hoppas ditt kök/köksgolv skiiiner i kväll;)
Kramar Eva

Anna sa...

Det är faktiskt en av böckerna jag läser just nu. Just den här ligger inne på toaletten, så det läses lite då och då ur den... ;)

Fru Venus sa...

Åtminstone en liten vecka ordnar sig, då har jag koll på er ;-) Det går bra ska du se, lite rabarbervin bara så!

Gafflan sa...

Jag ska köpa den! Jag lovar :D

Singelmamman sa...

Eva: Mitt köksgovl, badrumsgolv och köksbänkar skiner som solen i Karlstad.

Anna: Hade jag haft den på toaletten hade jag suttit kvar till boken varit utläst! :-)

Fru Venus: Litar helt och fullt på att det ordnar sig den veckan du har koll på mig. Och att det funkar med rabarbervin! Kram och skål!

Gafflan: Mejla Veronica så kanske hennes överex finns kvar.

Veronica sa...

Gafflan: skicka din adress till yasha@bredband.net och jag skickar dig en bok! *L*