onsdag 13 april 2011

Skatet, ska ... äh det där som är runt huset

När min dotter var liten kunde hon inte säga staket. Hon sa istället skatet. Hon sa även humphyxor men det hör ju inte hit. Idag har jag hjälpt min mamma med en annan sorts staket, nämligen mobilens # . Hon hade fått problem med att ringsignalen på hennes senilmobil = Doro, helt plötsligt slutade att fungera. Men tack vare Internet, nerladdningsbar manual och att jag även läste den däringa manualen kunde jag via telefonen meddela henne att på Doro stänger man av och sätter på ljudfunktionen med staket.

5 kommentarer:

Shamrock sa...

Kastet är ett annat vanligt uttal bland småbarn...

Vilken tur att du kunde lösa detta staketet med hjälp av datorn

Livsnjutaren sa...

Haha ja min äldsta sa Skottholm för Stockholm. Då försökte vi med Stockaryd men det blev Skottaryd ;)

Unknown sa...

Staketet, vad kul, det har jag aldrig hört förr.
Jag jobbade på en tidning förut, då hade jag mac. Där fanns knapparna äpple och trampolin (alt) som användes vid snabbkommandon. Det tyckte jag om.

Anonym sa...

Ha ha, blev mamma klokare av den förklaringen? //Gina (vars åldriga mamma vägrar skaffa sig mobil)

Singelmamman sa...

Shamrock: Känner mig ett steg närmare att min mamma köper en egen dator...

Livsnjutaren: Visst är det kul med barnens ord!

Kristina: Ja äpplet minns jag från min Mac-tid, men inte trampolinen.

Gina: Ja, för jag provringde hennes mobil under samtalet, så jag hörde att hon gjorde rätt! :-)
Din mamma borde ha en sån där Doro, superenkel, oftast.