fredag 14 december 2012

Fet och dryg

Bilden har jag snott från nätet
Efter en strålbehandling blir området som strålas bränt. Lite som om jag skulle solat för mycket. Så jag smörjer och smörjer mig och försöker att inte ha så mycket som skaver på området. Jättelätt. Inte. Kläder kan skava rejält. Nå väl. Nu har jag via Buzzador fått möjlighet att prova Locobase REPAIR. Så vilken dag som helst dyker den upp, den feta och dryga krämen.

I avvaktan och väntan på krämen så jobbar jag hemifrån idag. Egentligen skulle jag vara ledig. Men min idé funkade inte riktigt ihop med mitt jobbs idé om när saker och ting ska vara klara. Så jag kompromissar lite med mig själv. Och jag är väldigt förtjust i att jobba hemifrån. Lite då och då. Framför allt eftersom hårfix och kläder inte behövs. Ikväll fortsätter jag på den inslagna vägen med mat och dryck i överflöd. Först ännu ett julbord, den här gången på Enskede värdshus. Sen direkt hem till god vän på glöggmingel.

6 kommentarer:

Blåklinten sa...

Jobba hemifrån är bra, det gör jag också idag.
Hoppas julbord och glöggmingel smakar bra och att du får en trevlig kväll.

Mammy sa...

Locobase R använder vi inom vården. Tycker den är ganska ok. Beror lite på vad man har för "problem". Hoppas den hjälper dig. Måste vara irriterande när det skaver.
Ha en fin julbordskväll!
Själv jobbar jag hela helgen. :(

Chrissan sa...

Den är bra.Har använt locobase både till min rgen torra hud och till dotterns.

Mammahäxan sa...

Den däringa krämen är det jag använder på Dansösen när hennes atopiska hud going crazyy.
Rekommenderar.

Sus sa...

Jag testar den gärna!

Singelmamman sa...

Blåklinten: Tack för pepp och positiva tankar.

Mammy: TACK. Svårt att avgöra hur den skka kunna göra gärta innan jag använt den. Får räcka så.

Chrissan: Ok. Nu pratar jag i och för sig hur tömd inlogget är.

Mammahäxan: Tack. Jag tror att den kommer att funka på strålningsärren.

Sus: Säg till om du vill ha fler.