söndag 23 december 2012

En enda lång väntan

Herregud så lång och jobbig den här dagen är. Jag och tonårsdottern konstaterade att vi kanske inte kan sova i natt för att vi är så exalterade. Japp, vi tror stenhårt på jultomten.
Jag har gjort Tings fantastiskt enkla köttbullar. Håller med henne, superenkla, även om jag fick improvisera å det grövsta efter som lokala handlaren inte hade löksoppa. Så jag körde ihop "vanliga" köttbullekryddor. Med den påföljd att de är fantastiskt goda om än en anings... kryddstarka. Vi får göra som dottern sa, äta några stycken i taget. Nu tror jag att vi i det här hushållet gör som många andra. Slappar en stund medan skinkan sköter sig själv i ugnen. Snart julmiddag med de tre bästa tonåringar jag vet.

10 kommentarer:

maria sa...

Låter underbart! Vi är i samma läge!! Och har de bästa ungdomarna som finns just här!

Knasterfaster sa...

Då hoppas jag att tomten kommer till er med många paket!

Mammahäxan sa...

Julkram

Anonym sa...

Hoppas du får en underbar jul ihop med men passa dig för tomten!!!!
Befinner mig i Gällivare och här e det så jäkla kallt så jag tror int kommer i morgon..

Mässkalle

Shamrock sa...

Vi tjuvstartade oxå med julbord light idag

Chrissan sa...

Körde Tings recept jag med. God Jul!

Gafflan sa...

Det där receptet har jag missat men det låter gott. Jag gillar kryddigt.
Ha en riktigt God Jul!
Stor kram

Malin Andersson sa...

God Jul önskar Malin.

Ting sa...

Vad gullig du är!
Du har ju alltså gjort Singelmammans köttbullar! ;)
Men ugnstipset är också oslagbart, slippa steka i flera timmar.
God jul!

Singelmamman sa...

Mariagunilla: Vi har tur!

Knasterfaster: Tack, det gjorde tomten.

Mammahäxan: Julkram till dig med!

Mässkalle: Tack! Tomten kanske har extra underställ så han kan besöka även köldhål som Gällivare.

Shamrock: Gott.

Chrissan: Väldigt bra recept! God Jul!

Gafflan: De var inte så kryddiga när vi åt av dem. Jag råkade nog bara tugga på ett pepparkorn.
Ha en God Jul du med!

Malin Andersson: Tack detsamma!

Ting: Underbart tips helt enkelt! God Jul på dig!