torsdag 6 december 2012

Inget jag egentligen vill rekommendera

Häromdagen vid mitt dagliga besök på SöS fick jag en enkät. En patientenkät, om hur jag upplever vården på just den avdelningen. En av frågorna var: "Skulle du rekommendera avdelningen till dina vänner?"
Nej, nej och nej! Jag vill inte att någon av mina vänner eller någon annan för den delen heller ska behöva gå till Onkologkliniken. För går man dit har man skit i kroppen som ska ut. Och den skiten vill jag inte att någon ska behöva drabbas av.
Men jag kan lugnt säga att personalen på Onkologkliniken på SöS är underbara, de är guld värda, de är nog bland de bästa inom vården som jag har träffat på. Så ur den synvinkeln kan jag svara ja, jag skulle rekommendera alla att gå dit.

9 kommentarer:

Gafflan sa...

Nej, onkologen vill man undvika. Hade varit bättre om dom frågat om personalen i stället. :)

Agneta sa...

Inom vården (och räddningstjänsten) finns de verkliga hjältarna!

Anonym sa...

Samma som i Karlstad, en underbar personal enl frugan....

Snöa inte in i Sthlm idag

Åsa Hellberg sa...

Det var onekligen en märklig fråga.

Kia sa...

Vilken konstig fråga i just det sammanhanget. Visst förstår man sammanhanget med det känns märkligt.

Så du går dit varje dag? Hur länge ska du göra det?

Monica sa...

Dom kanske ska formulera om enkäten...

Fru Venus sa...

Jag önskar du skulle få som du vill.

Spader Madame sa...

Om man måste gå till en onkolog så be it. SÖS alltså!

Singelmamman sa...

Gafflan: Jag tolkade om frågorna lite. Och svarade därefter.

Agneta: Så sant så.

Anonym: Skönt att det finns änglar lite fler stans. Nä, idag kom det inte någon mer snö.

Åsa Hellberg: Lite felvinklad kan jag tycka.

Kia: Jag säger som min mormor alltid sa: Om gud vill och byxorna håller så är det bara fyra dagar nästa vecka kvar. Och ja, varje vardag i drygt tre veckor har jag gått dit.

Monica: Eller hur!

Fru Venus: Det önskar jag också.

Spader Madame: Absolut.