måndag 28 februari 2011

Sport

Ikväll är det en ödesmatch för Bajen, och du som nu börjar undra om vad, när, hur, varför och så vidare kan sluta undra. Jag kommer med förklaringen, här och nu. Det är bandy, och förlorar Bajen är det tack och hej för den här säsongen och inte något besök i Uppsala i mars. Förutom det har tonåringarnas pappa viskat till mig att sonen har en flickvän. Det förklarar varför han inte vill synas med mig på bandyn. Eller ja, det är ju knappast hela förklaringen, orden pinsam och morsa har ju också nämnts några gånger. Förstår inte vad det har med bandy att göra, men så är jag ju inte helt sportgalen heller.
Som det ser ut nu kommer G med man också med ikväll, det ser jag fram emot, måste nog firas med lite vin.

13 kommentarer:

Knasterfaster sa...

Men åh så spännande - med flickvän menar jag. Bandyn är inte ens hälften så spännande - tycker jag. KRAM

Maj Korner sa...

Jag beundrar dig som fixar att kolla på bandy. Det krävs idog träning för det. Annars ser man inte bollen, inte jag iaf.

The Queen of fucking Everything sa...

Det måste definitivt firas med vin, och själv får jag nog höja en bägare te, sänka mitt huvud i vördnad och hålla en tyst minut- samt tumme- för att det går vägen. Men det är klart det gör=)

Wish I was there- krama farbröderna från mig!!

Rut-Knut-Tjut sa...

Det där med vinet lät bra. Vad kan jag fira med vin ikväll måntro? Att det är måndag och i morgon är det mars?

Shamrock sa...

Vin på bandymatch? Nej då är det annat som gäller

Petra sa...

Jag gillar både bandy och vin. Men jag är alldeles för trött i dag för att komma ihåg vad det här inlägget skulle handla om egentligen. Hotellsäng - here I come!

Ett stenkast från Fyndet sa...

Förra träningsomgången (innan jag blev sjuk i höstas) körde jag morgonpasset, och nu ska jag börja igen, jag måste bara komma isäng tidigare... Som du säger är det en himla bra start på dagen!

Singelmamman sa...

Knasterfaster: Jag hoppas jag får ta del av sonens glädje. Kram

Maj: Ja, jag har tränat, i många, många år. Det enda som kan störa är två snabba mål. Då hinner jag inte skåla klart.

The Queen: Kanske kan du komma upp på någon semifinal, nu måste vi tro på att de går så långt. Du får bo här! KRAM
PS. Jag hälsade.

Rut-Knut: En anledning god som någon!

Shamrock: Bara i försnacket naturligtvis.

Petra: :-) Sov gott!

Ett stenkast: Morgonstånd... hm nä jag menar morgonträning har sin tjusning.

Malde sa...

Håhå, ska vi ha en bloggträff på Zinken till bandy? Gärna med Bajen. Vinst, förstås. Helst över Haparanda-Tornio (Maken kommer från Haparanda...)

Var på annandagsbandy för drygt ett år sedan, mot just H-T. Då blev det 6-6. Det var första gången jag var på bandy, men jag går gärna fler gånger.

Singelmamman sa...

Malde: Just H-T är nog kört. Men om det blir match på lördag mot Sandviken kanske du vill hänga på?

Småländskan sa...

Hur gick det! Bajen det ena laget, men det andra? För de hade förstås en motståndare?

Singelmamman sa...

Småländskan: Bajen vann m 8-3 mot Edsbyn.

Malde sa...

Skulle väldigt gärna vilja det, men vi får finfrämmat som kommer på fredagkväll och åker hem på onsdag... Hoppas det blir fler matcher, annars får det bli till nästa säsong!