söndag 20 februari 2011

För bara artonhundra

Tre timmar shopping, jag undrar hur många kalorier jag brände under det passet? Kompis C är perfekt att handla med. Plockar fram och ropar med jämna mellanrum käckt och glatt. Så jag fick med mig ett par jeans, två nummer mindre än jag trodde och trots att de var slimfit eller som vi kan säga på svenska; smalmodell. Ett par chinos i otroligt snygg men odefinierbar färg, en blandning mellan mossgrönt och grått, vårens hetaste färg. Guud så modern jag kommer att vara. En rosa kofta, en topp i många färger och mönster (dagens mest överraskande köp) och ett mörkbrunt läderskärp. Styrkt av den framgångsrika shoppingen testade jag även några bh. Här någonstans undrar jag över mitt mentala tillstånd. Jo, även några såna skulle jag ha kunnat ta med mig hem, men jag kände mig inte helt hundra så jag gör ett nytt försök imorgon. Ja jag säger ju att min mentala status kan ifrågasättas. Och så vill jag ha ett antal snygga vardagstoppar till bättre pris än flera hundra per top. Men totalt är jag nöjd. Fast du, bilder blir det inte. Så långt räckte inte orken.

16 kommentarer:

The Queen of fucking Everything sa...

BILDER!!! Eller ja... du behöver inte lägga upp bh-bilder, dessa kan säkert missbrukas av nån sjuk själ, men resten- det låter ju gorgeous!

Shamrock sa...

En lyckad dag med en personal shopper låter det som

Agneta sa...

Grattis! Jag önskar också att jag orkade shoppa mig en snygg outfit. Men det får bli någon annan gång.

Sus sa...

I min förort finns ju Lindex. Bra och billig tuttkassar.

Singelmamman sa...

The Queen: Kanske jag orkar när jag tar på mig det, vilken dag som helst.. :-D

Shamrock: Yes! Hajj fajvar mig själv.

Stort o smått: Men då har du alla pengar kvar i alla fall. Det är alltid nått.

Sus: Ja, just det ja! Får testa det imorgon.

Gafflan sa...

Shoppa med god vän är toppen. Dom hittar ofta kläder som man själv kanske inte skulle titta på och så får man ju trevligt sällskap under tiden och det är guld värt :D
Kram

Fru Venus sa...

Nästa gång vi har behå-party ska du komma, då får du proffshjälp och super-kvalitets-behån! Mailat dig, nattikram!

Fru Venus sa...

Nästa gång vi har behå-party ska du komma, då får du proffshjälp och super-kvalitets-behån! Mailat dig, nattikram!

Singelmamman sa...

Gafflan: Sällskapet är absolut guld värt! Och att ibland hitta ett och annat snyggt.

Fru Venus: Bh-party hänger jag gärna på. Ok, läsa mejl var det.
:-) Kram

Maj Korner sa...

Jag är full av beundran! Full!

Singelmamman sa...

Maj: Jag är också överraskad.

Anne sa...

Åh en personal shopper...kan man låna henne?

:-)

nillas liv på pinnen sa...

Well, jag kanske också ska shoppa kläder nån gång. Kanske.

Singelmamman sa...

Anne: Absolut!

Nilla: Det är otroligt, konstigt. Men funkar.

Anonym sa...

Jag kanske också kan få låna dig och C för en shoppingrunda skulle behöva er hjälp.

Singelmamman sa...

Anonym: Visst, men du kan inte vara anonym då... :-D