lördag 12 februari 2011

Jag vet varför men tänkte som vanligt inte på konsekvenserna

Är så trött att ögonlocken inte ens kan hållas uppe vare sig med hängslen eller att jag lyfter upp dem med fingrarna. Kommer vilken minut som helst, eller sekund till och med, somna här i soffan. Jag skulle ju kunna gå och lägga mig om det inte var så att jag tjatat hål i huvudet på yngsta att jag ville följa sista biten hem då yngsta annars skulle behöva gå själv. Yngsta är på FF hos en klasskompis en 20 minuters promenadväg härifrån. Bland annat kan man välja att gå på cykelbanan nästan hela vägen. Jag rekommenderar inte det. Av flera skäl. Detta är bara ett av skälen. Jag tror jag passar på att sova lite i soffan tills/om yngsta ringer. Det kan vara så att de är fler som gör sällskap hem och då har yngsta sällskap ända hem. Men jag skulle få veta det ungefär när de ska börja gå hem.

3 kommentarer:

Livsnjutaren sa...

Visst är det jobbigt att vänta in och ha koll på sina tonåringar. Men man sover inte skönt när man inte vet heller. Min skrutta bhagade för första gången inte masa sig hem i frdags kväll som hon sagt. Jag var upp minst 4 gånger och tittade in på en tom säng. Hennes mobil hade laddat ur så det gick inte att nå henne. Gissa om jag var orolig. Det händer inte fler gånger;)

Ezter sa...

Det är en skitjobbig tid, när det är så! Hoppas hon kom hem som hon skulle!

Singelmamman sa...

Livsnjutaren: Urladdade mobiler är ett gissel!

Ezter: Yngsta ringde som vi sagt och jag och äldsta gick och mötte.