onsdag 16 februari 2011

Det här kan jag tänka mig att göra fler kvällar

Tänka sig att The Queen är ett sånt bandyproffs! Den enda smolken i glädjebägaren är väl att vi båda har en helvit period. Det hade inte gjort något att fylla på med lite sprit, för värmens skull. Naturligtvis. Inget annat. Nästa gång har vi med oss fickplunta och/eller champagne. Klok tjej är hon hur som helst. Men jag trodde inget annat. Och sicket sätt hon hade att "ta gubbarna" på puben. Jag tror de blev lite charmade av henne. Det är i alla fall jag! Tusen, tusen tack Queen! Det ska bli ett sant nöje att få göra om det!

7 kommentarer:

Småländskan sa...

Otroligt dumt att panera in sina vita perioder under bandyperioden! Men ok, det kan vara nyttigt det också! Nästa gång, när den vita är över, ta med den bruna slitna portföljen innehållande ett par fickpluntor... GLÖM INTE PACKEN MED TIDNINGAR! Men det vet du väl förstås, att såna tillhör riktiga bandyfans!
(Erkänner jag har aldrig varit på bandy, men däremot hockey ett fåtal ggr, men desto oftare på fotboll!)

Singelmamman sa...

Småländskan: Det finns inte en vettig månad att ha vit månad på. Så då blir det februari. :-) Men det är bara två veckor kvar nu, plus de två första i mars, så det blir totalt 6 veckor. Och jo, jag har en brun, sliten, gammal bandyportfölj. Den är nästan alltid med, och termosen. :-) Du borde gå på bandy, det är nästan lika kul som ishockey.

Småländskan sa...

Ja men, finns ju ingen bandy att kolla här! Inte ett enda lag att hålla på, eller att ta-till-termosen-till...

Singelmamman sa...

Småländskan: Nähä, ja men då får du komma hit då. Välkommen!

Småländskan sa...

TACK! Packar portföljen full med kaffe-gök, tar tidningsbunten under armen och skriver in "hit" på GPS:en. Kul att se var jag och packningen hamnar, jag som har vörldens sämsta lokalsinne. Men "hit" borde ju en GPS av bra standard fatta? Eller...
Ja sen har jag ju ingen GPS förstås, men DKIBF.

Småländskan sa...

.. bättre jag startade stavningskontrollen ser jag *L*

Singelmamman sa...

Småländskan: Skriv Singelmamman så hittar nog GPSen! :-) Om inte, så ska jag lotsa dig. Kan The Queen hitta mig så kan väl du!