torsdag 3 februari 2011

Lunka på

Dagarna, eller jag får väl vara ärlig och skriva kvällarna med tonåringarna är som jag inbillar mig att gammal vänskap eller riktigt gammalt, kärt äktenskap är. Lugna, trivsamma, andningshål och batteriladdande. Ikväll inget undantag. Vi bakade pizza på fiberhusk och det blev annorlunda. Men mycket gott och väldigt mättande. Jag ska leta upp receptet om du vill ha det. Fick det från tasteline.se den här veckan, en av GI-rätterna. Jag kan tänka mig att degen passar utmärkt att göra i förväg och sen ha kall med gräddfil, lax, röd rom och rödlök. Nu måste jag sova, imorgon kommer det bli ljus i Singelmammans hus, men hon ska inte ligga. För hon vill inte. Inte med fastighetsskötaren, om de inte bytt just imorgon bitti. Jag återkommer i ärendet.

12 kommentarer:

Knasterfaster sa...

Det känns sällan fel när det kommer in ljus i ens liv. Den där kalla pizzan du skriver om lät supergod. KRAM

The Queen of fucking Everything sa...

Jag vill ha det receptet!!

Ezter sa...

Lät gott!
Synd med fastighetsskötaren, hoppas det var en läcker vikarie idag ;)

Ett stenkast från Fyndet sa...

Nackdelen med att jag inte bor i villa längre är att sotarn inte kommer... Det var en ung kille runt 30 - inte som man kanske tänker sig ngn i 60-årsåldern med rund mage :)

Petra sa...

Åh, vill också ha lite fiberhusk -låter i sanning spännande!

Nica sa...

Ja, recept! Gärna :)
Och ibland behöver man såna där lagom-kvällar, med antikrunda :9

(såg själv på det med min 13-åriga tjej :))

nillas liv på pinnen sa...

Vad gör man inte för ett lysrör...? Inte?

Singelmamman sa...

Knasterfaster: Ljus i tillvaron är fint.

The Queen: Receptet kommer.

Ezter: Nope. Ingen vikarie.

Ett stenkast: Jag saknar också den sotaren jag hade i huset.

Petra: Fiberhusk var en intressant nu bekantskap.

Nica: Ja, jag skulle kunna se Antikrundan oftare.

Nilla: Nä. Jag öppnade bara dörren det fick räcka.

Snokis sa...

Låter mysigt, men tonåringarna alltså.

Singelmamman sa...

Snokis: Tonåringarna är fantastiskt mysiga.

Madlar sa...

Spännande, köpte hem fiberhusk tidigare i veckan o ska testa pizza i helgen.

Singelmamman sa...

Madlar: Gör det, det var lite ovant att jobba med. Men mycket gott.