lördag 3 april 2010

Påskkoma

Tror att jag har drabbats av leda/koma, känner starkt för att ligga i soffan och tokstirra upp i taket och inte göra någonting på hela resten av påsken. Men hur skulle det se ut!? Ska strax iväg till vännens sommarstuga i Årsta Havsbad och sitta i solen, i lä och fika lite. Sen? Ja läsa bok lite, och sen äta lite. Känns redan det för mycket. Imorgon kommer tonåringarna hem och jag har bokat tvättstugan och vi ska packa. Jag och yngsta tonåringen ska nog färga våra kalufser, men först träna mig lite snyggare.

Jag tänkte också skriva en lista på vad jag och tonåringarna ska ta med oss till the big apple.
Hur gör du, skriver du ner vad du ska packa och hur tidigt i förväg packar du?

8 kommentarer:

Agneta sa...

Jag är en mästare på att skriva packlistor! Men att packa är jag mindre bra på. Mycket mindre bra på.

Fru Venus sa...

Jag är verkligen inte rätt person att fråga, men nuförtiden packar jag medans de andra står på gården och ropar att färja går just! Tidigare skrev jag listor, mycket listor, men när jag packade efter dem så hade jag med mig alldeles för mycket :-/ Ha en skön dag!

Gafflan sa...

Den där koman hade jag igår men idag känns det bättre. Kan bero på att solen är hos oss idag :D
Jag måste skriva lista på vad som ska med, får inte med mig något överhuvudtaget annars.
Ha en trevlig påskafton.
Kram

Realisten sa...

Inga listor och packar i sista sekunden! Hittills har det funkat perfekt.

Anonym sa...

Eftersom jag är ett listfreak så har jag listor långt i förväg på vad som måste med.Jag hinner oftast skriva om listorna 2-3 gånger också. Själva packningen däremot sker 2-3 dagar innan för man måste ju hinna tvätta det man ska ha med sig.

Maj Korner sa...

Jag skriver listor annars packar jag för mycket. Det brukar bli lite mycket "kan vara bra och ha" om jag inte har tänkt i förväg. Jag packar dessutom så lite som möjligt för oftast så handlar jag ju något också.

Packar gör jag kvällen innan iaf tar fram allting. Även det för att jag känner mig själv, vet att det tar längre tid än jag tror.

Veronica sa...

Kontrollfreak, behöver jag skriva mer? *asg*

Singelmamman sa...

Stort o smått: Listor är bra, och packa är kul.

Fru Venus: Då är vi ganska lika.
:-)

Gafflan: Listor, det verkar vara grejjen.

Realisten: Så har jag också alltid gjort, ska testa ngt nytt nu.

Kaiza62: Men oj så mycket packande det blir då!

Maj: Ja det där "bra att ha" blir mer än jag tänkt oftast. Tänkte hålla mig strikt till listan och handla i NY istället.

Veronica: Du kanske skulle våga vara utan listan någon gång! Hur har helgen varit??