torsdag 22 april 2010

I tid

Kom lagom hem för att se HV71 vinna över Dif ikväll, i förlängning. Ja det var ok. Vilka som helst utom Djurgården. Jag kom hem trots att jag fick skjuts av mamma och styvfar (tack så mycket det var jätteskönt). Men jag skriver trots, för min styvfar är 83 på det 84:e. Kan röra sig lika smidigt som ett kassaskåp, milt sagt, och har varken bra hörsel eller syn. I dagsljus ser han väl typ ett par meter framför sig. När jag fick skjuts var det mörkt och småregnade. Även jag tycker att det är lite svårt att se när vatten blänker och det är mörkt. Dessutom kör min styvfar konsekvent på tvåan på 50-vägar, ökar farten när han närmar sig korsningar eller rödljus. För att sen tvärbromsa. På 70-vägar kan han i bästa fall komma upp i 3:an. Sa jag att han ser dåligt? Han kör helst i mitten av vägen, det blir ju liiiiite knepigt när det är inom tätbebyggd område där det dyker upp trottoarer, refuger och rondeller lite "random" som min äldsta tonåring skulle säga. Nåväl, jag har ganska lågt blodtryck så det gör inget att det går upp lite ibland. Nu sitter jag i soffan med en kopp te och eventuellt kommer jag fatta ett stort och tror jag, avgörande beslut.

Jag kanske ska gå och lägga mig nu!

11 kommentarer:

Maj Korner sa...

Som när min svärmor skulle sälja bilen, då förslog vi att hon skulle skriva "fyran obegagnad" i annonsen.

Singelmamman sa...

Maj: Ja och även 5:an här.

Singel: Hm... hört ngt om Brynäs kanske? *långsint* Dessutom har de alldeles för många redan.

nillas liv på pinnen sa...

Hahaha! Vem behöver Gröna Lund när man har en sån styvpappa?

Fru Venus sa...

Kan vara farligt *skrattar* Exets morfar envisades alltid med att ta den kortaste vägen i rondeller, tills han blev av med kortet...

Singel i storstan sa...

17 är mitt lyckonummer! Och långsint är bara förnamnet. :-)

Veronica sa...

Jag säger bara vem som helst UTOM HV71!!! J-a klapp-och-klangmuppar- *muttrar*

Singel i storstan sa...

Jag gillar Veronica! :-)

Singelmamman sa...

Nilla: Nja, mitt liv är för kort för såna upplevelser känns det som.

Fru Venus: hahaha, tänk så kul det är att läsa om andra, skulle inte velat vara med där... :-)

Singel: :-) Vi får ta det där rejset på klippet en dag, och inte prata sport.

Veronica: Ja det är just det som är grejjen. Vi får ta det där över lunch tror jag... :-)

Singel: Ja hon är jättetrevlig. Trots sina uttalanden... :-)

Veronica sa...

Dessutom hejar jag på DJURGÅRDEN!!! (om jag måste engagera mig i något sportäckligt öht... då är hockey minst ont av allt *s*)

Singelmamman sa...

Veronica: *skakar på huvudet* ojojoj...

Singel i storstan sa...

Jag sa ju att ja gilla na!