fredag 23 april 2010

Fredag

Det är en sak att i veckan slurpa soppa och gröt så det står härliga till. Men det är en helt annan sak att komma hem efter träningen på fredag och veta att det skojigaste som står till buds, förutom soppa, är vatten. Till råga på allt glömde jag köpa apelsin, hade tänkt skiva ner några klyftor apelsin i vattnet för att göra det lite skojigare. Jag förmodar att de här tre veckorna inte bara ska göra mig lättare, de ska också förbereda mig för att jag inte ska hänga upp upplevelser på mat och dryck. Och det vet jag inte om jag är beredd till, ännu. Att njuta en god middag med vin därtill kommer alltid att finnas med i mitt liv. Jag hoppas att jag kommer så långt att det är storleken på portionerna jag styr, annars blir livet för trist och så kan jag inte ha det.

Sov dåligt i morse, vaknade tidigt. Jag tror att det var den konstiga drömmen om tusentals skator som svävade över mig och äldsta tonåringen. När jag vaknade ordentligt och gick upp hörde äldsta av sig och berättade att sommarjobbet var fixat. Och på det stället där äldsta önskade sig, Skogskyrkogården. Så förutom att jag vill ha en lång och varm sommar för min skull, så önskar jag att äldsta får det. Tror att det kommer vara tio gånger roligare att klippa gräs, ansa rabatter och sånt i fint väder än i hällande regn. Men det är långt kvar, till sommaren alltså.

Så, nu är det strax dax att fixa potatis och purjolöksoppa. Jag är inte, INTE intresserad av vare sig vad du äter eller dricker ikväll. Det räcker med att du kikar in och säger hej.

13 kommentarer:

Gafflan sa...

Hej :D
Heja dig! Vi fixar alla utmaningar. Jag tror på oss, stenhårt!!

Singelmamman sa...

Gafflan: Helt rätt. Det här fixar både du och jag. Heja dig och heja mig! Kram och tack för suveränt stöd.

Ting sa...

Jag har ändrat storleken på mina portioner.
Screw GI!

Agneta sa...

Jag skulle gladeligen äta soppa, om bara någon gjorde den åt mig.

Hej förresten!

Chrissan sa...

Heej!

Realisten sa...

Hej, hej!
Jag önskar bara att det ska regna under de veckor då den person som i dag stoppade min beviljade semester är ledig.

Mitt i Fågelsången sa...

Hej.

Fru Venus sa...

Jag tror på dig, och jag håller med dig, man MÅSTE satsa på mindre portioner...*suck* Kram på dig!

nillas liv på pinnen sa...

Det var inte så jättegott iallafall så.
Och nu sitter jag och känner mig tom för att jag inte får äta godis.

Singelmamman sa...

Ting: Jag tror jag kommer utropa samma sak.

Stort o smått: Jag gör det när jag kommer och hälsar på. Hej!

Chrissan: Hej hej på dig!

Realisten: Hej, Och ja det håller jag med om. vilket sätt!

Mitt i: HEJ!

Fru Venus: Tack, härligt att bli trodd på :-) Och ja, mindre portioner verkar vara grejjen.
Kram och hoppas du har en härlig stugkväll.

Nilla: Jag känner mig också tom, känns ok att vi är två som kan förstå tomheten.

Maj Korner sa...

Först så... och sen... och till det...

Hej!

Alexandra sa...

Jag har ätit soppa hela veckan. Mikrosoppa. Det finns inte tid till annat. Eller jo, men jag väljer att lägga tiden på typ...detta. Sitta och skriva kommentarer på andras bloggar.

Ha en fin helg!

Singelmamman sa...

Maj: Bra där! Hej hej!

Alexandra: Som jag då, fast inte riktigt. Och visst är det roligare att läsa och kommentera andras bloggar än att stå och laga mat, ibland.

Ha en härlig helg du med!